تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۱۶۸۱۵
سرویس خبر : انرژی
مدیرعامل توانیر اعلام کرد:

وضعیت برق در ماه آینده اضطراری است / مقصر اصلی استخراج رمزارز‌ها

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توانیر از شرایط اضطراری برق در ماه آینده خبر داد و با اعلام اینکه استخراج رمزارز‌ها، مقصر اصلی است، خواستار صرفه جویی در مصرف شد.

به گزارش می‌متالز، محمد حسن متولی زاده شرایط برق در ماه آینده را اضطراری اعلام کرد و گفت: استخراج رمزارز‌ها باعث رشد مصرف برق شده است. در انتهای سال گذشته و اوایل سال جاری، حجم قابل ملاحظه‌ای از ماینر‌ها وارد مدار شد. برخورد‌های قانونی با متخلفان در حال انجام بوده و امید است با همکاری مشترکین بتوان از این شرایط بحرانی عبور کرد.

وی افزود: گرمای بی‌سابقه هم عامل دیگر رشد مصرف برق است. به ازای هر یک درجه افزایش دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق اضافه می‌شود. ۴۰ درصد مصرف برق صرف وسایل سرمایشی می‌شود. طی روز‌های آتی، گرمای شدیدتری در تمام نقاط اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین حساسیت هفته جاری و آینده بیشتر است و باید توجه دقیق‌تری صورت گیرد.

این مقام مسوول ادامه داد: مساله دیگر خشکسالی است که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بود و منجر به افزایش مصرف در بخش کشاورزی، کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی و کاهش تولید آن‌ها شده است.

متولی زاده گفت: در ۴۰ تا ۴۵ روز گذشته با همکاری مشترکان بزرگ اعم از صنایع، کشاورزان، مصوبات هیات وزیران و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، بدون اعمال خاموشی سپری شد، اما طی روز‌های اخیر به دلیل موج گرما این مساله اهمیت بیشتری پیدا کرده و همکاری مردم بیش از گذشته لازم است.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده