تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۱۷۷۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطع برق، سیمان را گران کرد/ صف دلالان برای سیمان

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه مصالح فروشان با اشاره به افزایش دوباره قیمت سیمان گفت: با قطع برق کارخانجات فولاد و سیمان، سیمان در بازار گران و کمیاب شد.

به گزارش می‌متالز، دولت برای جلوگیری از قطع برق خانگی، قطع برق کارخانه‌ها را در دستور کار گذاشته است. در همین زمینه چندی پیش بخشنامه‌ای برای جیره‌بندی برق صنایع بزرگی مانند فولاد و سیمان در دستور کار قرار گرفت و حالا فعالان صنعت سیمان می‌گویند قطع برق کارخانه‌ها، تولید سیمان را کم کرده است.

در همین زمینه مصالح فروشان می‌گویند قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۵۰ هزار تومان صعود کرد.

اسماعیل کاظمی‌قهی، رئیس اتحادیه مصالح فروشان در این زمینه می‌گوید: قطع برق تیر خلاصی به بازار نیمه جان مصالح ساختمانی زد و پیش‌بینی می‌شود با توقف فعالیت کارخانه‌های سیمان و فولاد، قیمت این دو کالا در بازار افزایش چشمگیری خواهد داشت.

او همچنین گفت: سیمان در بازار کمیاب و قیمت هر کیسه به ۶۰ هزار تومان رسیده است و چنانچه قطع برق تداوم داشته باشد، ممکن است قیمت هر کیسه سیمان به بالای ۶۰ هزار تومان هم برسد.

ورود پول‌های سرگردان به بازار سیمان
رئیس اتحادیه مصالح فروشان ساختمان همچنین از ورود نقدینگی سرگردان و سرمایه‌های خانگی به بازار مصالح ساختمانی خبر داد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که پول‌های سرگردان در بازار طلا و خودرو وارد می‌شد، اما اخیرا این روال در بازار مصالح ساختمانی دیده می‌شود و دلالان در صف خرید سیمان ایستاده‌اند. به گونه‌ای که تقاضای عجیبی در بازار سیمان وجود دارد!

کاظمی‌قهی ادامه داد: چنانچه سیمان در محل کارخانه با قیمت واقعی عرضه شود دیگر در بازار کمبود یا افزایش قیمت نامتعارف نداریم و در همه کشور‌ها هم روال به این صورت است که سیمان در بورس توزیع می‌شود.

او همچنین به تداوم کمبود سیمان و گرانی‌ها اشاره کرد و گفت: دخالت دولت در اقتصاد و تمامی بازار‌ها موجب آشفتگی و برهم خوردن نظم بازار شده است و ما بهمن ماه پارسال هم شاهد بودیم که به دلیل کمبود برق و گاز، دولت سهم انرژی کارخانه‌ها را کم و محدود کرد و همین مساله باعث برهم خوردن وضعیت مصالح‌فروشان شد.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده