تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۸
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۱۷۷۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روی خوش بازار به سهامداران

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، ۲۰ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۱۴ هزار و ۵۳۸ واحد به رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۵ هزار و ۱۱۹ واحد افزایش به عدد ۳۸۷ هزار و ۶۰۶ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات دومین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۴۲۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۳ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۵ هزار و ۱۱۹ واحد افزایش به ۳۹۷ هزار و ۶۰۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۳ هزار و ۲۶۲ واحد افزایش به ۲۵۳ هزار و ۳۶۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۱۵ هزار و ۶۰ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۱۴ هزار و ۴۷۸ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرویی با ۸۲ هزار و ۴۵۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۰۹ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۸ هزار و ۹۸ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال، گروه بانکی‌ها با ۳۴ هزار و ۲۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۱۸ میلیارد، گروه شیمیایی با ۵۱ هزار و ۲۶۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۰۴ میلیارد، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۵۲ هزار و ۲۵۰ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۶۱۴ میلیارد و گروه سیمان با ۴۰ هزار و ۷۷۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۵ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۷۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۱۰ واحد، شرکت معدنی و صنعتی گل کهر با ۸۵۸ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۷۹۰ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۷۰۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۲۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری استان همدان با ۹۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۸۸ واحد، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با ۸۴ واحد و شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان با ۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت کالسیمین با ۶.۸ درصد، بیمه دانا با ۶.۵۷ درصد، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین با ۶.۰۵ درصد، شرکت معدنی دماوند با ۵ درصد، شرکت سیمان صفی با ۴.۹۸ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت سیمان سفید نی ریز با ۱۰ درصد، شرکت سیمان فارس با ۹.۳۹ درصد، شرکت کشت و صنعت پیاذر با ۴.۹۶ درصد، شرکت سرمایه گذاری استان همدان شرکت پشم شیشه ایران با ۴.۹۲ درصد و شرکت نوش مازندران با ۴.۶۱ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده