تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۴۸
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۲۱۷۶۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل بورس ۲۰ تیر / بورس وارد فاز اصلاحی می‌شود؟

‌می‌متالز - تحلیل از بورس امروز نشان می‌دهد بازار ممکن است در روز‌های آینده وارد فاز اصلاحی شود، اما این روند دوباره جای خود را به تحرکات مثبت می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، امروز بازار سهام در نیمه اول معاملات با تحرکات صعودی به شاخص کل آغاز به کار کرد؛ و برخی از نماد‌های شاخص‌سازی که روز گذشته جهت حرکت بازار را منفی کرده بودند امروز با تحرکات مثبت خود تغییرات محسوسی را شکل داده‌اند.

در چند روز گذشته سیگنال‌های منفی از جمله تغییر و تحولات افغانستان و ابلاغیه دولت به شرکت‌های فولادی و سیمانی برای کنترل برق مصرفی خود روند بازار را در اولین روز معاملاتی تغییر داد و نماد‌های شاخص‌ساز تحت تاثیر این سیگنال‌ها از تحرکات صعودی بازماندند، اما امروز بازار سهام بر خلاف روز گذشته با تاثیرپذیری از پایین آمدن نرخ بهره بین بانکی و احتمال تزریق نقدینگی به بازار از سوی سرمایه‌گذاران حقیقی تغییر جهت داده است و نماد‌های گروه بانکی توانستند در مدار تعادل و با تحرکات صعودی قرار بگیرند.

نوید قدوسی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار سرمایه معتقد است: دلیل عمده کاهش نرخ سود بین بانکی رشد بالای نقدینگی است و کاهش آن به عنوان سیگنال مثبتی در دو ماه گذشته نبوده است و حتی این پیام را نرساند که رشد نقدینگی سرعت گرفته و همین دلیل باعث کاهش نرخ سود بین بانکی است. او می‌گوید: کاهش نرخ سود بین بانکی تاثیر مثبتی بر روی بازار سهام دارد، زیرا باعث تزریق منابع ارزان به بازار می‌شود و هم به دلیل سرعت گرفتن رشد نقدینگی، انتظارات تورمی را تقویت می‌کند.

او در ادامه گفت: جو حاکم بر بازار خوب نیست و با ابلاغیه جدید هم که به فولادی‌ها و سیمانی‌ها داده شد باعث شکل‎‌گیری نگرانی در بازار شده است. قدوسی افزود: در بازار رشد خوبی اتفاق افتاده است و می‌تواند انگیزه شناسایی سود را در بین سهامداران تقویت کند.

او تاکید کرد: بعید نیست در هفته جاری فاز اصلاحی در بازار شکل بگیرد، اما تا اواسط هفته دوباره جو کلی بازار مثبت خواهد شد و روز‌های پایانی هفته هم متعادل و صعودی می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده