تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۹
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۲۵۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آیین نامه سرمایه گذاری صنعت بیمه محدودیت دارد

‌می‌متالز - یک عضو هیات مدیره شرکت بیمه دانا، معتقداست که درتوسعه بیمه‌های زندگی باید به بخش بیمه‌گری توجه بیشتری شود و افراد متخصص در بیمه‌های زندگی تلاش کنند تا محصولی متناسب با نیاز و شرایط جامعه ارائه کنند.

به گزارش می‌متالز، "فرامرز خجیرانگاسی"، باحضور در "میزگرد تخصصی با محوریت چشم انداز توسعه بیمه‌های عمر کشور" در کلاب هاوس، گفت: این انتظار از هیات مدیره شرکت‌های بیمه و معاونین می‌رود که برای نشان دادن سود بیشتر و به دست آوردن سهم بیشتر از بازار تلاش کنند.

خجیر، با بیان اینکه در بیمه‌های زندگی باید الگو‌های مناسب داشت"، افزود:درحال حاضر نگاه در بیمه‌های زندگی فقط نگاه سرمایه‌گذاری است درحالیکه مشتری می‌تواند پوشش سرمایه‌گذاری را درجای دیگری داشته باشد و سود بیشتری هم بگیرد، چرا باید سرمایه‌گذاری را در بیمه انجام دهد؟

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه دانا، تاکید کرد که در بیمه‌های عمر باید به بخش بیمه توجه بیشتری شود، زیرا هدف بیمه، دادن اطمینان برای آینده به مشتریان است بنابراین چرا به جای سرمایه‌گذاری این اطمینان در بیمه‌های عمر پررنگ نمی‌شود؟

خجیر، درخصوص مقایسه بیمه عمر در ایران وکشور‌هایی مانند کشور کانادا گفت: در کشور کانادا تورم بسیار پایین است، اما در ایران در طول یکسال با تورم‌های عجیب و غریب روبرو هستیم و طبیعی است که اگر در بخش سرمایه‌گذاری بخواهیم کاری انجام دهیم پاسخ مناسب نمی‌گیریم.

وی، افزود: نمی‌توان منکر تورم در جامعه شد بنابراین باید بررسی بهتری داشت که افراد زیان نکنند و بیمه‌گذاران هم اطمینان بیشتری از آینده داشته باشند، زیرا نگاه همه بیمه‌گذاران به بیمه‌های زندگی فقط سرمایه‌گذاری نیست.

این عضو هیات مدیره شرکت بیمه دانا، ادامه داد: از سوی دیگر در قسمت‌هایی هم آیین نامه محدودیت‌هایی برای شرکت‌های بیمه در بخش سرمایه‌گذاری دارد بعنوان مثال بخشی از سرمایه خود را باید در نظام بانکی قرار دهند که معادل تورم سود نمی‌دهد.

خجیر، گفت: در دهه‌های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ به ترتیب شرکت‌های بیمه آسیا، کارآفرین و پاسارگاد در فروش بیمه‌های عمر موفق بودند، اما نکته مهم این است که چه اتفاقی می‌افتد که شرکت بیمه‌ای کنار می‌رود و شرکت دیگری جای آن را می‌گیرد و یا شبکه قدرتمند یک شرکت بیمه از آن جدا شده و به شرکت بیمه دیگری می‌رود.

منبع: چابک آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده