تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۸
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۲۴۴۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روند صعودی سود ناخالص شرکت بیمه دانا در ۵ سال اخیر

‌می‌متالز - در ۵ سال اخیر روند سود ناخالص در شرکت بیمه دانا یک روند صعودی بوده است.

به گزارش می‌متالز، بیمه دانا یکی از شرکت‌های خصوصی ایران در زمینه بیمه است. این شرکت در سال ۱۳۵۳ با همکاری یک شرکت بیمه انگلیسی به نام commercial union فعالیت خود را آغاز کرد. پس از انقلاب ۵۷ و پس از ۵ سال فعالیت این شرکت با ۱۲ شرکت خصوصی دیگر ادغام و ملی اعلام شد. پس از اعلام ملی شدن شرکت فعالیت آن تا سال ۱۳۶۷ متوقف شد. پس از توقف فعالیت‌های بیمه دانا این شرکت در آذرماه سال ۱۳۶۷ آغاز به کار نمود. فعالیت چدی این شرکت در تمام رشته‌های بیمه‌ای از سال ۱۳۷۶ آغاز شد.

درآمد حق بیمه یکی از مهم‌ترین عوامل در شرکت‌های بیمه‌ای می‌باشد و از جمله عوامل تأثیرگذار بر درآمد حق بیمه کاهش یا افزایش ذخایر حق بیمه، خسارت پرداختی، هزینه و درآمد کارمزد و کارمزد منافع و ... می‌باشند.

در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ ما شاهد افزایش در ذخایر حق بیمه به بیش از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می‌باشیم و همچنین خسارت پرداختی در این دوره ۳ماهه نسبت به دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد ۱۳۹۹، ۲۳ درصد افزایش داشته است بعلاوه تفاوت در هزینه‌ها و درآمد‌های کارمزد و کارمزد منافع به منفی ۱۰۹ میلیارد و ۱۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است؛ و با تمام این تفاسیر شرکت توانسته در دوره ۳ ماهه نخست سال جاری هزینه‌های خود را با توجه به درآمد‌های حاصل از فعالیت بیمه‌ای خود پوشش دهد و به سود ناخالص از محل فعالیت‌های بیمه‌ای خود برسد؛ که در دوره ۳ ماهه بهار سال ۹۹ این شرکت دارای زیان ناخالص به مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۴۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است. آیا شرکت بیمه دانا توانایی حفظ روند رو به بهبودی خود را دارد یا خیر؟

در روند ۵ سال اخیر شرکت بیمه دانا شاهد یک روند صعودی در سود ناخاص شرکت از فعالیت‌های بیمه‌ای بوده ایم که با توجه به پیش بینی‌های انجام شده برای دوره ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ همچنان منتظر ادامه دار بودن این روند می‌مانیم، ولی آیا شرکت موفق خواهد بود که پیش بینی‌های خود را به واقعیت تبدیل کند؟

در دوره ۳ ماهه منتهی به خرداد سال ۱۴۰۰ بیشترین درصد از حق بیمه صادره متعلق به رشته‌های بیمه شخص ثالث با ۴۰ درصد و بیمه درمان با ۲۵ از کل رشته‌ها می‌باشد.

در بیمه دانا در دوره ۳ ماهه منتی به خرداد ۱۴۰۰، ۲۵ درصد از درآمد شرکت به بیمه درمان تعلق گرفته است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده