تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۳۴۳
کد خبر: ۲۱۸۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاهی بر مالکیت‌های حقوقی و حقیقی بازار؛

پیشتازی حقیقی‌ها در خرید سهام

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۸۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰ میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، در جریان معاملات امروز (۲۲ تیرماه ۱۴۰۰)، حقیقی‌ها حدود ۲۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۷ هزار و ۷۰میلیارد تومان بود و افراد حقیقی ۸۰ درصد یعنی ۵ هزار و ۶۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان مقدار قابل توجهی از کل معاملات نشد.

بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه «سرمایه‌گذاری‌ها»، «استخراج کانه‌های فلزی» و «زراعت و خدمات وابسته» رقم خورد، در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فلزات اساسی» به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

سه نماد صباح، زفکاح و ومعادن لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به وتجارت، شپنا و وپارس معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری صبا تامین (حق تقدم) حدود ۱۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی بانک تجارت با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۰۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۸۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۵۳۰ میلیارد تومان بود.


تغییر مالکیت حقیقی/ حقوقی

پیشتازی حقیقی‌ها در خرید سهام


بزرگ‌ترین تغییرات مالکیت صنایع برتر

پیشتازی حقیقی‌ها در خرید سهام

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده