تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۷۴
کد خبر: ۲۱۸۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

«بورس» در انتظار ترکیب جدید میز اقتصاد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: پیش‌بینی می‌شود شاخص تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد صعود کند و پس از آن در انتظار کابینه دولت جدید خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، محمد جمالی اظهار کرد: از حدود یک ماه قبل بازار از ترس فراگیر ۱۰ ماهه خود خارج شد و به این جمع‌بندی رسید که قیمت دلار کاهش نخواهد نیافت و به‌زودی توافقی در برجام صورت نخواهد گرفت و با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی بازار روند صعودی به خود گرفت.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه البته هنوز وضعیت دلار تثبیت‌شده نیست، افزود: با توجه به شرایط فعلی، بازار در یک وضعیت برزخی قرار دارد و چشم‌انداز دقیقی درباره رشد یا اُفت نرخ دلار وجود ندارد.

وی درباره ریزش بازار طی برخی روز‌های گذشته گفت: پس از رشد ۱۵ تا ۲۰ درصدی، طبیعی است که برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال نوسان‌گیری می‌افتند به همین دلیل بازار در برخی از روز‌ها منفی می‌شود.

جمالی بابیان اینکه به نظر می‌رسد بازار در یک کانال بین یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار واحد تا یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار واحد با توجه به گزارش‌های مناسب و برگزاری مجامع حرکت کند، خاطرنشان کرد: وضعیت بازار در حال حاضر به ثبات رسیده و انتظار اُفت و رشد خاصی از بازار دیده نمی‌شود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود شاخص تا یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار واحد صعود کند و پس‌ازآن در انتظار کابینه دولت جدید خواهد بود تا برای ادامه مسیر، تیم اقتصادی دولت ازجمله وزیر صمت، اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مشخص شوند.

جمالی تاکید کرد: پس از مشخص شدن تیم اقتصادی دولت، بازار با توجه به شناختی که از این افراد خواهد داشت متوجه سمت‌وسوی برنامه اقتصادی دولت آینده می‌شود که آیا دولت به سمت قیمت‌گذاری دستوری حرکت خواهد کرد یا به سمت آزادسازی قیمت‌ها و حمایت از بنگاه‌ها پیش خواهد رفت.

کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از مشخص شدن سمت‌وسوی اقتصادی، بازار به این نتیجه خواهد رسید که آیا به روند مثبت خود ادامه دهد یا باید به سمت سایر بازار‌ها حرکت کرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده