تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۷
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۲۱۸۱۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های گل‌گهر عنوان شد:

کسب ۲۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص توسط فولاد مبارکه

‌می‌متالز - پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و چادرملو سهامی عام برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، سود قابل‌توجهی در میان سهام‌داران این دو شرکت تقسیم گردید و فولاد مبارکه نیز موفق به حفظ کرسی خود در بورس کالای ایران شد.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس کالا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سالن وزارت کشور و برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور ۸۰.۸۸ درصدی سهام‌داران برگزار گردید.

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در این مجمع اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۹ حدود ۱۵.۳ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۲ میلیون گندله و ۴ میلیون آهن آسفنجی تولید کرده است. در واقع در سال ۹۹ این شرکت سهم تولید ۴۲ درصدی کنسانتره و ۲۷ درصدی گندله را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: در سه‌ماهه اول امسال نیز شرکت گل‌گهر ۱۴ درصد رشد تولید و ۲۲۰ درصد رشد فروش و در سال ۹۹ بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان درآمد اصلی داشته است. دارایی شرکت ۶۳ درصد و سود ناخالص تلفیقی نیز ۱۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افزود: شرکت گل‌گهر در بحث مزیت منطقه‌ای جزو معدود شرکت‌هایی است که در زنجیره فولاد فعالیت می‌کند.

عتیقی تصریح کرد: در شرکت‌های زیرمجموعه هم تولید ۴ درصد شمش را در دستور کار داریم. گل‌گهر در سال ۹۹ جزو شرکت‌هایی بود که بیشترین تولید کنسانتره و گندله را به خود اختصاص داد.

به گفته وی، شرکت‌های زیادی در چند سال اخیر در مجموعه گل‌گهر ایجاد شدند که در ۳ بخش تولید، زیرساخت و پشتیبانی تولید فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل گل‌گهر ادامه داد: همچنین ایجاد ۲ نیروگاه در مجموعه گهر انرژی دیده شده و تأمین آب خلیج فارس و شرکت توسعه عمران منطقه شرکت نیز در برنامه‌های گل‌گهر تعریف شده است.

به گفته عتیقی، گل‌گهر پنجمین شرکت در بورس است و برای بازدهی کگل برنامه ریزی‌های خوبی شده که یکی از آن‌ها در ۴۰ روز آینده انجام می‌شود و گهر ترابر و جهان فولاد به بورس وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مجوز معدن شماره ۳ جنوبی از ایمیدرو گرفته شده است. علاوه بر این، تکمیل زنجیره فولاد و تأمین سنگ، بهینه‌سازی و تنوع تولید محصولات غیر فولادی در برنامه‌های ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: درآمد‌های عملیاتی گل‌گهر در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۲۵درصد و سود ناخالص ۱۱۴ درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی این شرکت رشد ۱۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گفته عتیقی، در نهایت میزان سود خالص به مقدار ۱۴۱،۶۰۳،۲۸۲ میلیون ریال شده است که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۱۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: در بخش فروش نیز شرکت گل‌گهر رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ داشته است. به این شکل که ۲ درصد در فروش گندله و ۳۶ درصد در کنسانتره رشد فروش به ثبت رسیده است.

تقسیم ۱۳۰ تومان سود به ازای هر سهم کگل

در پایان این مجمع، برای هر سهم کگل ۱۳۰ تومان سود تقسیم شد که از این بابت ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود برای فولاد مبارکه شناسایی گردید. روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شدند.

انتخابات هیات‌مدیره نیز در دستور کار این مجمع قرار داشت و در نهایت شرکت‌های فولاد مبارکه، کارگزاری سی‌ولکس، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، کارگزاری بانک کشاورزی، تأمین سرمایه تمدن و تاپیکو به مدت ۲ سال به‌عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده