تاریخ: ۲۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۱۸۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۰۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۴۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و سوم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی اکثر شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۰۷ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۳۳۱ هزار و ۹۴۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۷۸ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، عدد ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۱۲ واحدی به رقم ۲۵۵ هزار و ۳۸۴ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۵۹۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۶۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۲۹۵ واحد کاهش به رقم ۹۷۸ هزار و ۹۳۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۱۰۰۶ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۵۹ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی میدکو، پارس، رمپنا، نوری، وپارس و حکشتی با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در برآورد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی فولاد، فارس و وغدیر، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در آخرین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۳۳ هزار و ۹۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۱۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دلقما (دارویی لقمان) ۵.۸۸ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های کالا، غشان، خاذین، آپ و دپارس بود. همچنین نماد معاملاتی وسگلستا (شرکت س استان گلستان) با ۴.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های شسینا، تکشا، شفن، کپشیر، سهرمز و خزر قرار گرفتند.

رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده