تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۸
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۱۸۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان معاملات امروز رقم خورد؛

آغازی سبز، پایانی قرمز

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ۲۲ تیر ماه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۱۴ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با ۳۱۶ واحد کاهش به عدد ۴۰۰ هزار و ۳۳۶ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۹۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با ۳۱۶ واحد کاهش به ۴۰۰ هزار و ۳۳۶ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۲۰۱ واحد کاهش به ۲۵۴ هزار و ۷۷۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش یک هزار و ۱۴۸ واحد و شاخص بازار دوم کاهش ۵ هزار و ۷۹۵ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه کانه‌های فلزی با ۴۹ هزار و ۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۵۷ هزار و ۶۲۹ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۷۹ میلیارد، گروه بانک‌ها با ۴۱ هزار و ۶۹۳ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۷ هزار و ۳۲۶ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد و گروه فلزات اساسی با ۵۴ هزار و ۲۸۵ معامله به ارزش ۳ هزار و ۶۳۱ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت معدنی و صنعتی گل کهر با ۲ هزار و ۱۱۷ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۹۵۲ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۷۶۰ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با ۶۲۹ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۴۴۰ واحد و بانک پارسیان با ۴۱۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۲۶۰ واحد، شرکت سرمایه گذار تامین اجتماعی با یک هزار و ۱۰۹ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۳۲۶ واحد، شرکت پتروشیمی فناوران با ۳۱۵ واحد، گروه مپنا با ۳۱۲ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

همچنین، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۴ هزار و ۱۱۷ درصد، شرکت سرمایه گذاری شفادارو با ۴.۹۹ درصد، شرکت‌های داروسازی اکسیر و سیمان غرب با ۴.۹۸ درصد و شرکت‌های پارس دارو و داده‌پردازی ایران با ۴.۹۷ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت صنایع شیمیایی فارس با ۴.۶۹ درصد، شرکت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان با ۴.۵۴ درصد، شرکت کشاورزی و دامپروری مگسال با ۴.۴۷ درصد، شرکت ایران ترانسفو با ۴.۲۲ درصد و شرکت کمک فنر ایندامین با ۴.۲ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده