تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۷
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۸۲۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان مطرح کرد:

افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت سیمان در خوزستان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به قیمت سیمان در ماه‌های اخیر در استان خوزستان گفت: در چند ماه اخیر نرخ سیمان در خوزستان ۳۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرد و مجددا به بهانه‌های دیگر ۱۲ درصد دیگر این نرخ افزایش یافت، در حالی که این مسائل اصلا منطقی نیست.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نظری در جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۲۲ تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بخش زیادی از مشکلاتی که در حوزه بازار وجود دارد، به تمرکز اختیارات وزارت‌ها مربوط می‌شود، زیرا در خود استان نمی‌توانیم برای بسیاری از موارد تصمیم‌گیری کنیم و اختیاراتی نداریم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به عنوان مسوولان ستاد تنظیم بازار استان‌ها، هیچ اختیار و نقشی در تعیین سهمیه‌ها، کنترل نرخ‌ها و افزایش قیمت‌ها نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به قیمت سیمان در ماه‌های اخیر در استان خوزستان گفت: در چند ماه اخیر نرخ سیمان در خوزستان ۳۵ درصد افزایش قیمت پیدا کرد و مجددا به بهانه‌های دیگر ۱۲ درصد دیگر این نرخ افزایش یافت، در حالی که این مسائل اصلا منطقی نیست.

نظری عنوان کرد: عرضه سیمان در بورس، تورم انتظاری درست می‌کند و در شرایط فعلی این وضعیت بازار باعث شده که نرخ سیمان کم کم، قیمت هر پاکت ۴۵ هزار تومان را رد کند.

وی افزود: بازی کردن کارتل‌های اقتصادی و برخی انجمن‌ها، باعث افزایش نرخ برخی از کالا‌ها می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: به دلیل ساختار‌های ضعیفی که در سیستم‌های کشوری تعریف شده و نبود نقش استانی دستگاه‌های اجرایی و مدیریتی، هیچ نقش و اختیاری در کنترل بازار و قیمت‌گذاری‌ها نداریم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده