تاریخ: ۲۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۹
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۱۸۱۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد؛

در بازار متعادل، سهم‌های بنیادی بهترین انتخاب

‌می‌متالز - سهامداران خرد، سرمایه گذاری‌های خود را به سمت سهم‌های بنیادی سوق دهند، چرا که طبق بررسی گزارش‌های سه ماهه، در تقسیم سود و سود‌های پیش بینی شده بسیار خوب عمل کرده اند.

به گزارش می‌متالز، ویدا مهاجر با بیان مطلب فوق درباره گزارش‌های سه ماهه نخست شرکت‌ها گفت: با توجه به برگزاری انتخابات و مشخص شدن نتیجه آن، حمایت‌های قابل توجهی از صنایع مختلف کشور شده است به طوریکه شاهد رشد ۱۲ درصدی شاخص، رشد شرکت‌ها و صنایع تولیدی کامودیتی محور در بازار سرمایه هستیم.

وی با اشاره به نرخ نفت و اینکه این نرخ به ۸۰ دلار رسیده است، اظهار داشت: این موضوع برای اقتصاد نفتی کشور نقطه مثبتی به شمار می‌رود و تاثیر بسزایی در صنایع پتروشیمی خواهد داشت.

مهاجر افزود: براساس گزارش‌های سه ماهه نخست صنایع و معادنی همچون مس، سنگ آهن، روی، سرب و فولاد و مقایسه این گزارش‌ها با سال گذشته و همچنین تقسیم سود و eps‌هایی که اعلام شده است، روند شرکت‌ها خوب و قابل توجه بوده و اگر با همین روند پیش برویم، در ۶ ماهه دوم سال جاری نیز رشد شرکت‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در مجموع بازار علامت مثبتی را نشان می‌دهد، عنوان کرد: سهامداران چنانچه بتوانند میزان بازدهی سالانه شرکت‌ها و صنایع، میزان رقابت پذیری و همچنین گذشته و آینده صنایع را بررسی و تحلیل کنند، می‌توانند در تصمیم گیری‌های خود ثابت قدم‌تر بوده و انتخاب درستی را برای سرمایه گذاری داشته باشند.

وی اتفاقات سال گذشته را بسیار نادر و تاریخی خواند و بیان داشت: امروزه انتخاب سهم و انتخاب یک صنعت و نماد، منطقی‌تر به نظر می‌آید، چرا که بازار دوره هیجان خود را کنار گذاشته و روند عرضه و تقاضا متعادل‌تر شده و حرکت خریدار و فروشندگان به شکل معقولانه‌ای انجام می‌شود.

مهاجر تاکید کرد: در بازار متعادل و معقولانه بهتر است سهم‌های بنیادی را انتخاب و کمتر به دنبال سهم‌های کوچک باشیم و اگر سهامدار دیتا‌ها را دانسته و تحلیلی جزئی از آن داشته باشد، با نگاهی به سابقه معاملات آن و کدال، کمتر دچار ضرر و زیان خواهد شد.

وی یادآور شد: سهامداران خرد سمت و سوی سرمایه گذاری‌های خود را به سمت سهم‌های بنیادی ببرند چرا که طبق بررسی گزارش‌های سه ماهه، در تقسیم سود و سود‌های پیش بینی شده بسیار خوب عمل کرده اند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان با بیان اینکه متأسفانه شناخت کافی و تبلیغات شفاف از بازار سرمایه صورت نگرفته است، افزود: افرادی در بازار سرمایه حضور یافتند که هدف آن‌ها کسب سود و درآمد تنها در یک مقطع کوتاه بوده است و برای این منظور پیشنهاد می‌شود، سرمایه گذاران با دید ۹ ماه تا یک سال وارد بازار شوند و در آن سپرده گذاری کنند.

وی صنایعی، چون فلزات اساسی و فولاد و همچنین معادن را جزو صنایع برتری دانست که با توجه به ریسک کمتر می‌توانند تا پایان سال به رشد کامل و قابل توجه برسند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده