تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۱۸۵۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشنهاد فولاد سازان به وزارت صمت برای رفع آسیب‌های ناشی از بی برقی به صنعت فولاد

‌می‌متالز - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه عدم تامین پایدار برق، منجر به کاهش تولید می‌شود، گفت: وزارت صمت و نیرو قول داده اند جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را تدوین واعلام کنند.

به گزارش می‌متاغلز، سیدرسول خلیفه سلطانی در مورد قطع برق صنایع فولادی اظهار داشت: آنطور که به واحد‌های تولیدی اعلام شده، واحد‌ها باید مصرف برق خود را به ۱۰ درصد دیماند قراردادی کاهش دهند که این موضوع قطعاً منجر به کاهش تولید خواهد شد و کارخانه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد، اما با توجه به شرایط فعلی کشور چاره‌ای جز همراهی با وزارت نیرو نداریم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: با توجه به آسیب‌هایی که این کاهش تأمین برق می‌تواند به صنایع فولادی وارد کند، چند روز قبل نامه‌ای به وزارت صمت ارسال و چند پیشنهاد ارائه کردیم تا دامنه آسیب به صنایع فولادی را کاهش دهیم.

خلیفه سلطانی گفت: یکی از پیشنهادات اصلی ما این بود که کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولاد سازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: وزارت صمت هنوز جوابی به نامه ما نداده و ما منتظر هستیم تا ببینیم وزارتخانه چه تصمیمی می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته وزارت صمت و نیرو قول داده‌اند که جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را آماده و ارائه بدهند تا وضعیت بهتر شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده