به گزارش میمتالز، شرکت فرانسوی رنو روز جمعه از افزایش ۱۸.۷ درصدی فروش خودروهای خود در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد اگرچه هنوز با سطح فروش قبل از بحران کرونا فاصله زیادی دارد.
این گروه خودروسازی مانند همتایان جهانی خود به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی تحت ریاست لوکا دو میو، مدیرعامل جدید این شرکت، حرکت میکند و این در حالی است که هزینهها را با اقدامات مختلفی از جمله با تمرکز بر برد حرکتی کمتر، اما سودآور این خودروها کاهش میدهد.
به گفته رنو، این استراتژی با بهبود تقاضا در حال به ثمر نشستن است، اگرچه آخرین ارقام این شرکت فقط فروش را از نظر حجم نشان میدهد.
این گروه در بیانیهای اعلام کرد: در جوی که هنوز به دلیل همه گیری بیماری کووید_۱۹ متشنج است، گروه رنو در نیمه اول سال ۲۰۲۱، بیش از یک میلیون و ۴۲۲ هزار دستگاه خودرو فروخت که نسبت به سال ۲۰۲۰، ۱۸.۷ درصد افزایش نشان میدهد، اما نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۹، ۲۴.۲ درصد کاهش یافته است.
بر اساس این گزارش، فروش خودرو در تمام برندهای این شرکت در سال ۲۰۲۰، ۲۱.۳ درصد کاهش یافت.
فابریس کومبولیو، رئیس بخش فروش برند رنو اعلام کرد که مدلهایی مانند نسخههای هیبریدی "کلیو" فروش خوبی دارند و به این گروه اجازه میدهد تا از نظر قیمت صعودی حرکت کند.
فروش برند رنو در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی ۱۸.۵ درصد افزایش داشت و به ۹۰۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید.
کومبولیو همچنین تأکید کرد که تاکنون ارزیابی میزان تأثیر کمبود جهانی ریزتراشه بر فروش خودرو در سال جاری دشوار بوده است.
رنو قرار است گزارش درآمد خود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را در تاریخ ۳۰ ژوئیه منتشر کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم