تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۴:۵۶
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۱۹۱۱۲
سرویس خبر : انرژی

خداحافظی گرینلند با رویای ۵۰ ساله نفتی

‌می‌متالز - پس از ۵۰ سال تلاش برای تبدیل شدن به یک کشور نفتی دولت گرینلند تصمیم گرفته تا اکتشافات نفتی در این کشور را کنار بگذارد.

به گزارش می‌متالز، دولت گرینلند تصمیم گرفته تا پس از ۵۰ سال تلاش برای تبدیل شدن به یک کشور نفتی رویای خود را کنار گذاشته و اکتشافات نفتی در این کشور را متوقف کند.

گرینلند که بخشی از کشور دانمارک است، ۵۰ سال است که تلاش می‌کند منابع نفتی در سرزمین خود را کشف کند، اما تاکنون هیچ موفقیتی نداشته است. حالا دولت گرینلند می‌گوید نگرانی‌های زیست محیطی بسیار مهم‌تر از رویای ۵۰ ساله نفتی این کشور بوده و می‌خواهد تلاش برای یافتن منابع نفتی را متوقف کند.

بر اساس یکی از ارزیابی‌های منتشر شده در مجله زمین شناسی آمریکا در مناطق فراساحلی گرینلند ۳۱.۴ میلیارد بشکه نفت و گاز طبیعی وجود دارد.

دولت گرینلند از دهه ۱۹۷۰ میلادی با کمک شرکت‌های بزرگ نفتی از جمله اگزون مبیل، شل و انی اکتشافات نفتی در این منطقه را آغاز کرده، اما هیچ یک از این تلاش‌ها به کشف یک میدان نفتی بزرگ منجر نشدند.

وزیر منابع طبیعی گرینلند می‌گوید: ارزیابی دولت این منطقه نشان می‌دهد تبعات زیست محیطی فعالیت‌های اکتشافی و تولید نفت در گرینلند بسیار بزرگ‌تر از استخراج نفت در این کشور است و به خاطر همین دولت گرینلند از این مسئله صرف نظر کرده است.

 

منبع: ایران پترونت

عناوین برگزیده