تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۶۱۰
کد خبر: ۲۱۹۳۸۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بازسازی کامل سیستم الکتریکی لکوموتیو‌های روسی شرکت ذوب آهن اصفهان

بازسازی کامل سیستم الکتریکی لکوموتیو‌های روسی شرکت ذوب آهن اصفهان
‌می‌متالز - دایره جریه (دپو تعمیرات لکوموتیوها) مدیریت راه آهن و ترابری شرکت ذوب آهن اصفهان تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه ریل رو را برعهده دارد.

به گزارش می‌متالز، دایره جریه (دپو تعمیرات لکوموتیوها) مدیریت راه آهن و ترابری تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه ریل رو را برعهده دارد و در این راستا تعداد ۲۸ دستگاه لکوموتیو در سه تیپ مختلف آلمانی، روسی و چینی و در مجموع ۳۲۰ وسیله نقلیه ریل رو را اعم از لکوموتیو، واگن‌های لبه کوتاه، واگن‌های لبه بند، جرثقیل‌های ریلی، کالسکه‌های چدن و سرباره و شمش کش و دامکار را در برنامه‌های تعمیر و نگهداری سالیانه، ماهیانه و روزانه در دستور کار قرار دارد.

احمد لادریان مدیر راه آهن و ترابری شرکت با بیان مطلب فوق، گفت: این تعمیرات عموماً در دو دسته تعمیرات مکانیکی و برق و الکترونیک قرار می‌گیرند که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های مختلف بین المللی به دست پرتوان پرسنل سختکوش دایره جریه و همکاری مدیریت‌های سفارشات، خرید داخلی و خرید خارجی تاکنون محقق شده و فرآیند حمل و نقل ریلی مواد اولیه، چدن و سرباره و محصولات نوردی همچنان ادامه دارد و خواهد داشت.

 

بازسازی کامل سیستم الکتریکی لکوموتیو‌های روسی شرکت ذوب آهن اصفهان

وی با بیان این که در حال حاضر لکوموتیو‌های تیپ TGM۴ و TGM۶ روسی با بیش از ۴۰ سال قدمت، سیستم‌های الکتریکی اعم از سیم کشی و سیستم‌های کنترل و فرمان الکتریکی فرسوده شده است، گفت: مدیریت راه آهن و ترابری به پشتوانه تخصص و سختکوشی پرسنل تعمیرات این مدیریت تصمیم گرفت تا برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته نسبت به نوسازی کامل سیستم‌های الکتریکی این لکوموتیو‌های روسی اقدام نماید و در شروع کار سه دستگاه لکوموتیو روسی به شماره‌های ۰۰۵ و ۰۰۹ و ۰۰۱۰ را که مشکلات الکتریکی بیشتری داشتند انتخاب شد و در این راستا ابتدا لکوموتیو ۰۰۵ و سپس لکوموتیو ۰۰۹ در سال ۱۳۹۹ به طور کامل مورد تعمیرات اساسی سیستم الکتریکی قرار گرفتند.

لادریان عمده فعالیت‌های این تعمیرات را به شرح زیر عنوان کرد: دمونتاژ کامل کلیه قطعات و سیم‌های الکتریکی لکوموتیو (۲۰۰۰ متر سیم)، اصلاح مسیر‌های کابل‌ها وسیم‌ها در لکوموتیو و تابلو‌های الکتریکی وکنسول اپراتوری، سیم کشی کامل ۲۰۰۰ متر سیم نسوز سیلیکونی با روکش فایبرگلاس جهت مقاومت بیشتر در مقابل حرارت وگازوییل و انواع روغن ها، کالیبره نمودن قطعات ابزار دقیق، دماسنج ها، فشار سنج‌ها و ...، طراحی وکالیبره کردن مدارات کنترل امنیت فرمان درقسمت تعویض دنده (مارش)، اجرای مدارات پمپ روغن کاری موتور دیزل، طراحی و نوآوری مدار کنترل حرارت آب لکوموتیو‌ها که در صورت بالا رفتن دما از مقدار مجاز باعث خاموشی موتور دیزل لکوموتیو میگردد تا آسیب نبیند، تعمیر برد الکتریکی کنترل اتوماتیک سیستم گیربکس هیدرولیک و باز طراحی مدارات روشنایی چراغ‌ها و تغییر لامپ‌های قدیمی و پروژکتور‌ها به نوع LED.

لازم به ذکر است لکوموتیو ۰۰۱۰ که از سال ۱۳۹۴ از بهره برداری خارج شده بود در دست تعمیر و اورهال الکتریکی و مکانیکی می‌باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده