تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۳۵۰
کد خبر: ۲۱۹۶۱۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

قرارداد پژوهشی بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه دامغان منعقد شد

‌می‌متالز - رییس دانشگاه دامغان گفت: این واحد دانشگاهی در رقابت با دانشگاه‌های مطرح کشور موفق به انعقاد قرارداد با شرکت فولاد مبارکه شد.

به گزارش می‌متالز، عبدالعلی بصیری افزود: این تفاهم‌نامه با عنوان شناسایی و تحقیق در مورد ذخایر منگنز کشور و بررسی فنی اقتصادی امکان فرآوری و تولید فرو منگنز قابل مصرف در شرکت فولاد مبارکه است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ کشور مانند دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه تهران نیز در خصوص انعقاد این تفاهم‌نامه شرکت داشتند که در پایان دانشگاه دامغان این مسئولیت را برعهده گرفت.

بصیری به ارزش مالی تفاهم‌نامه اشاره کرد و اظهار داشت: ارزش ریالی این طرح پژوهشی پنج میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه دامغان ۲۵ طرح پژوهشی برون دانشگاهی ارتباط با صنعت به ارزش ۲۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در دست اجرا دارد.

رئیس دانشگاه دامغان گفت: مجری اجرای طرح تفاهم‌نامه با شرکت فولاد مبارکه، نادر تقی پور از دانشکده علوم زمین شناسی دانشگاه دامغان است که در سال گذشته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان عضو هیات علمی برتر در همکاری با جامعه و صنعت انتخاب شده است.
دانشگاه دامغان بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو دارد که در ۷۳ رشته و گرایش در هشت دانشکده تحصیل می‌کنند و ۱۶۲ عضو هیات علمی در این مجموعه فعالیت دارند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سمنان

عناوین برگزیده