تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۱۹۶۵۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
یادداشت؛

اخلاق‌گرایی؛ ضامن تحقق شعار مانع زدایی تولید

‌می‌متالز - سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده و همان‌طور که می‌دانیم، فرمایشات مقام معظم رهبری همواره به‌عنوان نقشه راه و سند حرکت صحیح نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت پیشرفت و تعالی است و لازم است نگاه ژرف‌نگرانه ایشان در ابعاد مختلف مورد دقت نظر و تأمل بیشتری قرار گیرد. به نظر می‌رسد در درجه اول، این وظیفه خطیر بر عهده سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان عرصه‌های مختلف کشور قرار دارد و در درجه دوم خطاب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مسوولان، مدیران و مجریان کشور است و در این میان، نقش افکار عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده و همان‌طور که می‌دانیم، فرمایشات مقام معظم رهبری همواره به‌عنوان نقشه راه و سند حرکت صحیح نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت پیشرفت و تعالی است و لازم است نگاه ژرف‌نگرانه ایشان در ابعاد مختلف مورد دقت نظر و تأمل بیشتری قرار گیرد. به نظر می‌رسد در درجه اول، این وظیفه خطیر بر عهده سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان عرصه‌های مختلف کشور قرار دارد و در درجه دوم خطاب رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مسوولان، مدیران و مجریان کشور است و در این میان، نقش افکار عمومی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رسانه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین ابزار‌های ارتباط جمعی و نمایندگان افکار عمومی، ابزار‌هایی برای ایجاد ارتباط میان مسوولان و مردم، صنایع و افکار عمومی به شمار می‌آیند و وظیفه و رسالت خطیری را در این میان بر عهده دارند. مهم‌ترین این رسالت‌ها اطلاع‌رسانی انتظارات و دیدگاه‌های مردم، بیان عملکرد‌ها و خدمات نظام و تسهیل‌گری به‌منظور پشتیبانی از فرایند تولید و مانع‌زدایی از آن در ابعاد مختلف است.

آنچه مسلم است این است که در این راستا، برقراری تعامل همه‌جانبه، مستمر و پایدار میان مسوولان، شرکت‌های بزرگ و افکار عمومی امری مهم و ضروری به نظر می‌رسد؛ به‌گونه‌ای که ایجاد این ارتباط عمیق و مداوم و گفت‌وگوی دائمی و مستمر با شرکت‌هایی همچون فولاد مبارکه همواره ازجمله دغدغه‌های مدیریت این شرکت و روابط عمومی آن بوده و هست.

در این خصوص به نظر می‌رسد طرح برخی دیدگاه‌ها و نظرات در افکار عمومی و بزرگ‌نمایی غرض‌ورزانه برخی موضوعات بدون در نظر گرفتن مصالح و منافع عمومی، به‌دوراز انصاف و اخلاق است و این‌طور استنباط می‌شود که عده‌ای به دنبال آن هستند تا با سیاه‌نمایی و پرداختن به حواشی، اصل خدمات گسترده فولاد مبارکه در رونق‌بخشی به تولید، کسب رکورد‌های متعدد، اشتغال‌زایی و همکاری و تعامل مطلوب شرکت با همه بخش‌ها را در سالی که مزین به نام مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید شده، زیر سؤال ببرند.

شرکت فولاد مبارکه در حال حاضر به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی و اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی با تعدد، تکثر و تنوع فعالیت‌های خود در اقصی نقاط کشور، اطلاع‌رسانی خدمات گسترده خود به نظام و مردم به‌عنوان، ولی نعمتان انقلاب و همچنین سهام‌داران اصلی این شرکت را وظیفه خود می‌داند و در این راستا، ضمن التزام به همکاری با همه نهاد‌های کشور، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، نهاد‌های نظارتی و مسوولان اجرایی، خود را مقید به مذاکره، گفتگو و مدنظر قرار دادن دیدگاه‌های مسوولان، نمایندگان مردم و نخبگان کشور و استان اصفهان می‌داند و در این راستا آمادگی خود را به‌منظور شنیدن دیدگاه‌های ایشان فارغ از هرگونه غرض‌ورزی، حاشیه‌سازی و رفتار‌های تفرقه‌انگیزِ برخی بدخواهان و مانع‌تراشان اعلام می‌دارد.

آنچه در این میان مهم است این است که حاشیه‌سازی، مغالطه‌گویی و بیان تنها بخش از حقایق و واقعیات به‌صورت غرض‌ورزانه به مصالح عمومی کشور نبوده و نیست و قطعا در فرایند خدمت‌رسانی و رونق‌بخشی به تولید مانع ایجاد می‌کند و فرصت لازم را برای سوءاستفاده عده‌ای افراد مغرض فراهم می‌سازد. امید است با همدلی، اخلاق‌گرایی و التزام به انجام برخی تغییرات به دور از غوغاسالاری، شاهد رونق‌بخشی به تولید و انجام رسالت حقیقی در بخش‌های مختلف تولید و افکار عمومی باشیم.


هادی نباتی نژاد - مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

 

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده