تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۳
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۱۹۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

گندله آهن در باتری‌های ذخیره انرژی تجدیدپذیر

می متالز - یک شرکت نوپا در منطقه بوستون اعلام کرد که با استفاده از گندله آهن موفق به ساخت باتری کم هزینه ای شده که در هماهنگی با سایر دستاوردهای انرژی های تجدید پذیر، می تواند شبکه برق آمریکا را به آینده بدون کربن منتقل کند.

به گزارش می‌متالز، هدف دولت بایدن برای دستیابی به شبکه برق بدون کربن تا سال ۲۰۳۵ باعث شد تا شرکت‌های برق راه حل‌های قابل اعتماد و قابل تجدید انرژی در مقیاس بزرگ را ارائه دهند. کارشناسان و سیاست گذاران معتقدند که ترکیب انرژی باد، خورشید، زمین گرمایی و هسته ای، همراه با باتری‌های لیتیوم یون با عمر کوتاه می‌تواند تقریباً ۸۰ درصد برق مورد نیاز آمریکا را تأمین کند. اما اتفاق نظر این است که ۲۰ درصد باقی مانده باید به نوعی از ذخیره طولانی مدت برق حاصل شود که تا به حال، هزینه‌های مواد در این نوع ذخیره سازی بسیار بالا بوده است. مواد معدنی نیکل، کبالت، لیتیوم و منگنز که در باتری‌های یون لیتیوم استفاده می‌شود ۵۰ تا ۸۰ دلار برای هر کیلووات ساعت ذخیره سازی هزینه دارد. اما باتری ساخته شده شرکت سامرویل که با استفاده از گندله آهن که یکی از رایج‌ترین عناصر جهان است، فقط ۶ دلار برای هر کیلووات ساعت ذخیره سازی برق در سلول‌های جداگانه هزینه دارد.

در حالی که این شرکت فناوری منحصر به فردی در ذخیره انرژی ارائه داده، چندین روش نوظهور ذخیره سازی انرژی تجدیدپذیر نیز در این راستا معرفی شده اند.

برخی کارشناسان آب پمپ شده یا هوای فشرده را برای ذخیره انرژی مناسب‌تر می‌دانند. اتحادیه اروپا برای ذخیره و تولید نیرو هیدروژن را انتخاب کرده است. شرکت‌های دیگر در تلاشند تا با استفاده از فناوری جذب کربن، نیاز به ذخیره سازی را رفع نمایند ضمن اینکه انتشار کربن را به حداقل می‌رسانند. تمام این دستاورد‌ها هم برای سرمایه گذاران و هم برای جامعه اهمیت بسزایی دارد که می‌بایست در تلاش برای اهداف کاهش انتشار کربن مورد استفاده قرار بگیرند.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده