تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۸
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۲۰۰۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاون استاندار دستور رفع مشکلات بخش سیمان کردستان را صادر کرد

‌می‌متالز - معاون استاندار دستور داده که تامین نیاز روزانه سیمان استان باید برطرف و اجرایی شود.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته در گزارشی با عنوان «پشت‌پرده گرانی یک‌شبه سیمان در کشور؛ آیا افزایش قیمت‌ها تداوم دارد؟» به نایاب شدن و افزایش قیمت هر پاکت سیمان پرداخت که بازتاب زیادی در سطح استان و کشور در پی داشته و واکنش‌های متفاوتی نیز از سوی مسئولان داشت.

خالد جعفری؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان که خود در گزارش منتشره دیروز دلیل اصلی افزایش قیمت سیمان در روز‌های گذشته را ناشی از قطعی برق و تعطیلی کارخانه‌های تولید سیمان دانست، امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان به وضعیت کنونی سیمان اشاره و دستورات لازم برای رفع مشکلات این حوزه را صادر کرد و گفت: در شرایط فعلی کارخانه سیمان بیجار باید تامین نیاز‌های مورد نیاز کردستان را در اولویت قرار دهد.

وی با بیان اینکه این مشکلات در کشور موقتی است، چرا که میزان تولید سیمان بیش از نیاز مصرف است، افزود: انتظار می‌رود با توجه به اینکه کارخانه سیمان بیجار تنها کارخانه سیمان استان است باید تامین نیاز‌های استان در اولویت باشد تا کار‌های عمرانی و کارگاه‌های تولید بتن کردستان با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۹۰ درصد مصرف سیمان استان از کارخانه تولید سیمان بیجار تامین می‌شود، اظهار کرد؛ ما در هر شرایطی برای تداوم تولید کارخانه سیمان بیجار تلاش کردیم و با توجه به اینکه دیگر قطعی برق برای کارخانه‌های سیمان رفع شده، امیدواریم در روز‌های آینده بصورت کامل مشکلات بخش سیمان مرتفع شود.

جعفری بیان کرد: تامین نیاز روزانه سیمان استان مصوبه کارگروه تنظیم بازار و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوده و باید اجرایی شود.

محمد دره وزمی، رئیس سازمان صمت استان کردستان نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه کارخانه سیمان کردستان باید نیاز‌های داخل استان را تامین کند، اظهار داشت: روزانه هزار تن سیمان باید به داخل استان تزریق شود.

وی با اذعان به اینکه کارخانه سیمان بیجار دو هفته اخیر با قطعی برق روبه‌رو بود، از وصل مجدد برق این کارخانه خبر داد و گفت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است آخرین وضعیت شرکت سیمان کردستان را به صورت جد پی‌گیری کرده و ظرف ۴۸ ساعت نتیجه آن را گزارش دهد.

رئیس سازمان صمت کردستان با بیان اینکه قطعی برق کارخانه سیمان بیجار موجب نایاب شدن سیمان و افزایش قیمت سیمان در استان شد، تصریح کرد: تأمین سیمان مورد نیاز راه‌آهن و فعالیت‌های عمرانی در کردستان باید در اولویت قرار گیرد کمااینکه کارگروه موانع تولید موظف است مشکلات واحد‌های تولیدی را رفع کند.

علیرضا همتی، مدیر کارخانه سیمان کردستان نیز در این جلسه با اذعان به اینکه فعالیت این کارخانه حدود سه ماه متوقف شده بود، افزود: کارخانه سیمان بیجار در حال با مشکلات عدیده روبه‌رو بوده و هم‌اکنون موانع به دلیل افزایش نرخ حامل‌های انرژی، ۲ برابر شده است.

وی با اذعان به اینکه مشکلاتی در توزیع سیمان و افزایش قیمت سیمان ایجاد شده است، گفت: ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و آنچه ابلاغ و تصویب می‌شود، انجام می‌دهیم.

مدیر کارخانه سیمان کردستان بیان کرد: حدود ۱۰ هزار تن سیمان معوقه داشته و پنج هزار تن دیگر نیز باید تحویل دهیم.

همچنان مشکلات بخش سیمان استان کردستان را پیگیری کرده و نتیجه اقدامات انجام شده را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده