تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۴
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۲۰۸۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست مشترک مدیران با روسای ادارات صمت آذربایجان شرقی مطرح شد:

تفویض اختیار به شهرستان‌ها در اولویت اقدامات صمت استان است / تأمین مالی صنایع پیشران، واحد‌های تولیدی و طرح‌های اولویت‌دار حوزه صمت استان

‌می‌متالز - معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت تفویض امور به شهرستان‌ها به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار مجموعه صمت این استان، از تأمین مالی صنایع پیشران، واحد‌های تولیدی و پروژه‌های دارای اولویت بخش صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ در قالب تسهیلات طرح تام، جهش تولید و رونق تولید از سوی وزارت متبوع، خبر داد.

به گزارش می‌متالز، نادر اصغرپور در نشست مشترک با رؤسای ادارات صمت استان آذربایجان شرقی که به منظور بررسی مسائل، هماهنگی و تبادل نظر در راستای امور تفویضی و تسهیلات برگزار شد، با بیان اینکه در سال " تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها " با تمام توان تلاش می‌کنیم برنامه‌های محوری وزارت صمت در استان را محقق نماییم، گفت: باید براساس دستورالعمل‌های ابلاغی با برنامه محوری و تعامل با بانک‌های عامل در مسیر تحقق اعطای تسهیلات به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های وزارت صمت که در ارتقای شاخص عملکردی استان نیز نقش بسزایی دارد، حرکت کنیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر ضرورت بازدید و بررسی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها براساس سؤالات ۶۰ گانه در راستای ارائه تسهیلات تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه ارائه تسهیلات رونق تولید به صورت کمیته‌ای می‌باشد، کنترل لازم در خصوص مستندات و محل واحد‌ها باید به صورت دقیق و با حساسیت ویژه‌ای انجام شود.

وی از پیگیری اجرای ابلاغیه مرتبط با تسهیلات جهش تولید، تام و رونق تولید ۱۴۰۰ به واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در سال جاری براساس سامانه هماهنگ، اطلاعات هر سه نوع تسهیلات یاد شده با جدیت دنبال می‌شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین یاب ثبت نام نمایند.

اصغرپور بر وحدت رویه در اقدامات و تصمیمات اجرایی در این استان تأکید کرد و ادامه داد: برنامه ریزی در جهت تأمین سرمایه درگردش واحد‌های تولیدی، سرمایه ثابت طرح‌های در دست اجرا و تسهیلات صنوف تولیدی، در پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان بویژه در زمینه اشتغال و بهره وری نقش بسیار پررنگی دارد.

ثبت توانمندی‌های صنایع استان در سامانه توانیران

در ادامه نشست مشترک تبادل نظر و هماهنگی با رؤسای ادارات شهرستان ها، سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت آذربایجان شرقی، گفت: یکی از محوری‌ترین رویکرد‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌های اخیر ارتقاء ساخت داخل و جلوگیری از واردات بوده است، لذا به منظور ارتقاء جایگاه آذربایجان شرقی، باید به ثبت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های صنایع استان در سامانه توانیران توجه بیش از پیش شود.

وی افزود: مرجع معافیت‌های گمرکی براساس اعلام وزارت صمت، سایت توانیران بوده و اطلاع رسانی‌های لازم به واحد‌های تولیدی و صنعتی در جهت ثبت نام در سامانه یاد شده انجام گیرد.

نگاهبان با اشاره به ضرورت و اهمیت شناسایی و احصاء واحد‌های راکد وتعطیل در سطح شهرستان‌ها، تصریح کرد: در سال جاری احیاء و بازگردانی واحد‌های تعطیل و راکد به چرخه تولید در دستور کار وزارت صمت بوده و با برنامه محوری و پیگیری مسائل و چالش‌های پیش روی این واحد‌ها در مسیر رفع موانع تولید حرکت خواهیم کرد.

وی برضرورت وحدت رویه در رویکرد‌ها تأکید کرد و افزود: احصاء دقیق اطلاعات واحد‌ها بسته به نوع تسهیلات درخواستی اعم از ارزش ماشین آلات و تجهیزات، مواد اولیه براساس ظرفیت اسمی، حقوق و دستمزد، هزینه‌های انرژی و ظرفیت تولید باید به دقت بررسی و لحاظ شود.

در ادامه این نشست مشترک، روسای ادارات شهرستان‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود در زمینه پیشبرد امور تفویضی به شهرستان‌ها و دستورالعمل تأمین مالی برای واحد‌های تولیدی استان پرداختند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده