تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۲
بازدید: ۵۶۹
کد خبر: ۲۲۲۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار گیلان:

پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارآفرینان تسریع پیدا کند

‌می‌متالز - استاندار گیلان گفت: نوآوری در فعالیت‌های اقتصادی و شتاب‌بخشی در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارآفرینان مورد توجه باشد.

به گزارش می‌متالز، ارسلان زارع شامگاه سه‌شنبه در جلسه مشترک کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری، تسهیل و رفع موانع تولید گیلان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار داشت: گیلان با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف می‌تواند جزو برترین‌ها در کشور باشد.

استاندار گیلان بهره‌گیری از منابع استان در جهت توسعه اشتغال، تولید و کارآفرینی را در افزایش اعتماد و مشارکت مردمی تاثیرگذار دانست و گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان برای انجام فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد.

زارع دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان ابراز داشت: نوآوری در فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال، شتاب‌بخشی در روند پرداخت تسهیلات رونق تولید به کارآفرینان و ایجاد یک جهش در روز‌های آتی مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بر لزوم تسریع در جذب اعتبارات تکلیفی و استفاده از منابع داخلی بانک‌ها تأکید و بیان کرد: گزارشات ارائه شده مبنی بر رشد همکاری و مشارکت بانک‌های غیر دولتی در این زمینه قابل توجه و نشانگر اهتمام آن‌ها به موضوع اشتغال دارد و انتظار داریم استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به ضرورت عدم تاخیر در بازدید میدانی از واحد‌های تولیدی اشاره و بیان کرد: در این مسیر نگاه حمایتی به سرمایه گذاران، کارآفرینان، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال تحت عنوان تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بیش از گذشته مورد انتظار است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید باید همچون سال گذشته جزو برترین‌های کشور باشد افزود: این استان در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، عشایری و حمایت از مشاغل آسیب‌دیده کرونایی از جایگاه خوبی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان شرایط کرونایی فعلی را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: رعایت دستورالعمل‌ها در محیط‌های اداری، برگزاری جلسات با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید جدی گرفته شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده