تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۲۲۱۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد:

بازگشت هفت واحد صنعتی راکد استان سمنان به چرخه تولید

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از راه اندازی مجدد هفت واحد تولیدی صنعتی راکد در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در دویست و نود و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال چهار جلسه بررسی مشکلات واحد‌های راکد تشکیل شده و موانع اصلی و پیش روی ۱۱ واحد راکد مورد بررسی و رتق و فتق قرار گرفته است که تا پایان تیرماه امسال، ۷ واحد صنعتی راکد، احیا و به چرخه تولید برگشته اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده پیرامون واحد‌های راکد، تملیکی و ورشکسته افزود: در استان سمنان ۴۵ واحد تملیکی بانک‌ها وجود دارد که با برگزاری و فعالسازی جلسات مدیریتی و بازدید‌های میدانی، ۱۶ واحد با قابلیت راه اندازی مجدد شناسایی شده است.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه به بیان گزارشی از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات در استان پرداخت و گفت: در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ تا کنون ۲۳۱ واحد تولیدی صنعتی معدنی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۶هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه دل تصریح کرد: از خردادماه امسال تاکنون در حدود ۵هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۲۱ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که ۴۱ واحد به ارزش حدود ۴۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۸۰ واحد به ارزش حدود ۴۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ادامه داد: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به ۶۶ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی شش واحد تولیدی صنعتی استان بررسی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده