تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۲۴۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۵ واحد راکد در استان قم به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - استاندار قم گفت: اهمیت به زیرساخت سلامت و توسعه واکسیناسیون و تحقق شعار سال اولویت‌های کاری است.

به گزارش می‌متالز، هم‌زمان با هفته دولت ۸۵ طرح در زمینهٔ کشاورزی، عمرانی، صنعتی، شهرداری، زیست‌محیطی، بهداشت و درمان و گردشگری به‌صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسیدند.

این طرح‌ها شامل ۱۶ طرح عمرانی، ۲۵ طرح کشاورزی، ۱۶ طرح صنعتی، ۱۰ طرح آموزشی، ۱۱ طرح شهرداری‌ها، ۴ طرح زیست‌محیطی، ۲ طرح بهداشت و درمان و ۱ طرح گردشگری هستند.

بهرام سرمست استاندار قم در مراسم افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: با توجه به سمت‌وسوی رسانه‌های بیگانه برای بی‌اعتبار کردن نظام اسلامی و در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا دولت و نظام توانستند کشور را به‌خوبی اداره کند.

وی بیان کرد: تشکیلات قضایی و ائمه جمعه همراهی و پشتیبانی بسیار خوبی از مسوولان اجرایی داشتند که موجب توسعه استان طی این مدت شده است.

به گفته استاندار قم انگیزه مدیران برای خدمت‌گذاری نباید در روز‌های پایان خدمتشان کم شود و تا آخرین روز برای پیشبرد اهداف استان و جلب رضایتمندی مردم تلاش کنند.

‌سرمست عنوان کرد: ۴۵۰ تخت بیمارستانی طی این مدت با پیگیری‌های صورت گرفته افزایش‌یافته است، هم‌چنین برای شرایط اضطراری پیگیری‌های لازم برای استقرار بیمارستان تنفسی سیار ارتش نیز انجام‌شده است.

‌استاندار قم با اشاره به گسترش مراکز تجمیعی واکسیناسیون در استان قم گفت: با کمک خیرین، علما و نمایندگان مردم قم در مجلس سهم واکسن استان قم افزایش قابل‌توجهی داشته است.

‌سرمست افزود: با توجه به اهتمام مدیریت استان برای حمایت از واحد‌های تولیدی خوشبختانه تاکنون ۱۵ واحد راکد در سال جاری احیاء شده‌اند.

وی برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی و بازدید میدانی مسوولان از واحد‌های تولیدی را موردتوجه قرارداد و گفت: مدیریت استان خود را متعهد به حمایت از تولیدکنندگان می‌داند و در مواجهه با مسوولان دولتی حامی بخش خصوصی بوده‌ایم.

استاندار قم با اشاره به ۷۶ واحد تملیک شده توسط بانک‌های عامل استان افزود: تاکنون ۷۲ واحد صنعتی تملیکی تعیین تکلیف شده‌اند.

سرمست گفت: یک هزار و ۳۵۰ هکتار زمین برای شهرک‌های صنعتی از دیگر اقدامات مسوولان استان است؛ تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از اقدامات دیگری بود که با حمایت نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی انجام شد.

بهره‌برداری از فاز نخست قطار شهری و پیگیری وضعیت فرودگاه قم

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری قطار شهری و فرودگاه استان اشاره و عنوان کرد: بهره‌برداری فاز نخست پروژه قطار شهری قم از دیگر اولویت‌های مسوولان استان است و در تلاش هستیم تا با تأمین رام قطار، هر چه سریع‌تر این طرح را بهره‌برداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه فرودگاه قم از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار در قم خواهد بود که با رفع مسائل قضایی این طرح مهم امیدواریم اجرای فرودگاه قم در آینده نزدیک به جریان بیفتد.

‌محسن بهشتی معاون استاندار قم نیز در این جلسه بیان کرد: این ۸۵ پروژه در شرایط سخت مالی و اقتصادی ناشی از تحریم و بحران کرونا با پیگیری مدیران اجرایی افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۱۶ پروژه در بخش عمرانی و زیربنایی بااعتبار ۹۵۸ میلیارد ریال، ۲۵ پروژه در بخش کشاورزی بااعتبار هزار و ۱۴ میلیارد ریال، ۱۰ طرح در بخش آموزش و آموزش عالی بااعتبار ۵۶۵ میلیارد ریالی، شهرداری‌ها با ۱۱ پروژه بااعتبار ۲ هزار ۷۶۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم بیان کرد: ۲ پروژه بااعتبار ۵۱ میلیارد ریالی در بخش بهداشت و درمان، ۴ طرح بااعتبار ۲۲ میلیارد ریالی در بخش محیط‌زیست، ۱ طرح بااعتبار ۶۰ میلیارد ریالی در بخش تفریحی و گردشگری و ۱۶ پروژه بااعتبار ۲ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال در بخش صنعتی پروژه‌های قم در هفته دولت است.

‌بهشتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه تصفیه‌خانه استان عنوان کرد: آخرین مرحله انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز به قم افتتاح تصفیه‌خانه پردیسان بود که با تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان اول این تصفیه‌خانه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: هم‌اکنون فقط روستای امامزاده اسماعیل در شهرستان کهک استان قم فاقد نعمت گاز است و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به‌زودی این روستا نیز از این ظرفیت برخوردار خواهد شد.

‌معاون استاندار قم گفت: در بخش صنعت امسال ۱۶ پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که بخش عمده این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده است.

وی بیان کرد: هزار و ۳۷۰ هکتار از اراضی قم طی یک سال گذشته به شهرک‌های صنعتی الحاق شده است، الحاق ۵۶۰ هکتار از اراضی شهرک پردیسان برای احداث مسکن در طرح اقدام ملی از اقدامات برجسته استان طی سال گذشته بود.

بهشتی تأکید کرد: پیمانکار طرح اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به خطوط ریلی طی هفته گذشته نهایی شده و به‌زودی با برپایی کارگاه این طرح عمرانی آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده