تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۲۲۲۵۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۸۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی فارس به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در یک سال گذشته ۸۷ واحد راکد در شهرک‌های صنعتی فارس به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز احیای حداقل ۱۰۰ واحد در برنامه قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، احد فتوحی در آستانه ۲۱ مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک درجمع خبرنگاران راه‌اندازی واحد‌های راکد شهرک‌های صنعتی فارس را از اولویت‌های امسال بیان کرد و اظهار داشت: با برگزاری کلینیک صنعت و عارضه‌یابی واحد‌های صنعتی و نیز پیگیری مشکلات واحد‌های صنعتی با سایر اداره‌ها و استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در یک سال گذشته ۸۷ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند و امسال نیز احیای حداقل ۱۰۰ واحد در برنامه قراردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک و متوسط در استان فارس خبر داد و افزود: صنایع کوچک به علت سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره‌برداری و اشتغال می‌رسند و با نوسانات اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آن‌ها به عنوان یک اولویت مطرح است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرارصنایع کوچک محسوب می‌شوند از فراهم بودن بستر‌ها برای جذب سرمایه گذار در ۶۱ شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبرداد و گفت: تاکنون ۷ هزار و ۲۸۳ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقدشده که از این تعداد ۳ هزار ۳۶۰ واحد با اشتغالزایی افزون بر ۳۸ هزار نفر در مرحله بهره‌برداری است.

فتوحی با بیان اینکه در یک سال اخیر و علیرغم مشکلات ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی در استان به بهره‌برداری رسیده‌اند گفت: امسال نیز با رویکرد رفع مشکلات و موانع تولید و پشتیبانی از واحد‌های صنعتی برنامه‌های ویژه‌ای برای تقویت و حمایت از صنایع کوچک در مرحله اجرا داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۳۸۰۰ واحد درمرحله ساخت وساز قراردارند گفت:از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد در مرحله نصب ماشین آلات قرار دارند و ۱۴۲۰ واحد نیز درمرحله نصب سوله قراردارند که امیدواریم بخش زیادی از این واحد‌ها که درمراحل پایانی کار قراردارند به چرخه تولید افزوده شوند.
0
فتوحی از انجام مراحل ایجاد سه شهرک صنعتی جدید کوار، خفر و دارویی سپیدان خبرداد و گفت: در تلاشیم این سه شهرک، امسال به مرحله واگذاری زمین به متقاضیان برسند.

وی به ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک استان با اشاره به شناسایی ۲۰ خوشه صنعتی، تصریح کرد: تاکنون خوشه‌های گلاب و عرقیات میمند، سنگ شمال، شوریجات و ترشیجات و رب گوجه، خرما و فرش دست‌بافت به مرحله پیاده‌سازی و اجرا رسیده و خاتمه یافته‌اند و خوشه گیاهان دارویی درمرحله اجرا و خوشه مسقطی لار نیز در مرحله انتخاب عامل توسعه قراردارد و مطالعات امکان سنجی خوشه‌های انجیر استهبان و سنگ نی‌ریز نیز در مرحله اجرا قراردارد و تا پایان سال وارد مرحله پیاده‌سازی خواهد رسید.

وی حمایت از ۳۸ پایان نامه تحصیلات تکمیلی، برگزاری ۳۰۰ تور صنعتی، برگزاری ۱۸۷۳ دوره آموزشی ویژه ۶۴ هزار فعال و شاغل صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات حمایتی انجام شده از صنایع کوچک اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده