تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۲۲۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عباسپور در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت متولی بیمه فعالان صنایع دستی می‌شود

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش از این بیمه قالی‌بافان، استادکاران و فعالان صنایع دستی تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که براساس لایحه اصلاح تبصره ۱ ماده ۲ قانون حمایت از هنرمندان استاد کاران و فعالان صنایع دستی مقرر است وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی بیمه این افراد شود.

به گزارش می‌متالز، روح الله عباس پور در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۷ مرداد ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بررسی لایحه اصلاح تبصره ۱ ماده ۲ قانون حمایت از هنرمندان استاد کاران و فعالان صنایع دستی با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی بود که تصویب شد.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این بیمه قالی‌بافان، استادکاران و... تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود که براساس لایحه مذکور مقرر است وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی بیمه این افراد شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: با تصویب این لایحه وزارت صمت متولی بیمه قالی بافیان، گلیم بافی و. می‌شود؛ در واقع پیش از این بازرسان دقت عمل لازم را نداشتند و در صورت مراجعه، اگر فرد در محل کار خود حضور نداشت، بیمه‌اش قطع می‌شد بنابراین وزارت صمت متولی بیمه آن‌ها شد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده