تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۳۷۸
کد خبر: ۲۲۰۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«وبصادر»، «وبملت» و «وتجارت» مشمول مهلت ۷ روزه سازمان بورس شدند

‌می‌متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار از اعطای مهلت به چند شرکت برای رعایت دستورالعمل پذیرش این سازمان خبر داد. در اطلاعیه اسامی بانک‌هایی همچون بانک ملت، بانک صادرات و بانک تجارت دیده می‌شود. این شرکت‌ها ۷ روز مهلت دارند تا دستورالعمل‌های پذیرش را بر اساس مفاد ۳۸ دستورالعمل پذیرش این سازمان رعایت کنند.

به گزارش می‌متالز، چند شرکت مشمول اعطای فرصت جهت رعایت دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار شدند. بر اساس این اطلاعیه، با توجه به رعایت نشدن مفاد ماده ۳۸ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران (رعایت نشدن الزامات ماده ۹ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران) سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام به اعطای فرصت ۷ روزه به ناشران این شرکت‌ها تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ جهت رعایت موارد فوق کرده است.

گفتنی است در دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار در ماده ۹ آمده است که هرگونه انتقال، به استثنای انتقالات قهری، نسبت به بیش از ۵۰ درصد سهام متعلق به سهامداران عمده، منوط به اظهارنظر کتبی بورس و موافقت هیئت پذیرش خواهد بود. بر این اساس شرکت‌های اعلام شده از سوی سازمان بورس، ماده فوق را رعایت نکرده اند و سازمان بورس اوراق بهادار می‌تواند با استفاده از مفاده ماده ۳۸ این دستورالعمل، نماد آن‌ها را تعلیق کند.

شایان ذکر است که ماده ۳۸ این دستورالعمل به سازمان بورس و اوراق بهادار این اختیار را داده است که در صورتی که ناشر به تعهدات خود بر اساس این دستورالعمل ایفا نکند، سازمان بورس می‌تواند با رعایت حقوق سهامداران، پذیرش اوراق بهادار پذیرفته‌شده را حداکثر برای مدت ۳ ماه به حال تعلیق درآورد. در صورتی که سازمان بورس لازم ببیند که نمادی باید بیش از ۳ ماه تعلیق شود، نیاز دارد تا موافقت هیات پذیرش را دریافت کند. با این حال مدت تعلیق در ماده ۳۸ حداکثر تا ۶ ماه خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بانک تجارت، ملت و صادرات در سامانه کدال خود، گزارش‌های شفافیت سازی در این خصوص را ارائه کردند.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده