تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۵
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۲۱۴۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سقوط قیمت سیمان در راه است؟

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان از ارزان شدن سیمان در روز‌های آینده خبر داد و گفت: برق کارخانه‌های سیمان وصل شده است و مشتریان برای خرید سیمان چند روز دست نگه دارند، چرا که با وصل شدن برق کارخانه‌ها سیمان ارزان می‌شود.

به گزارش می‌متالز، در سه هفته گذشته قیمت هر پاکت سیمان تا ۱۲۰ هزار تومان رسید، اما قیمت‌ها دوباره عقب‌نشینی کرد. حالا قیمت هر پاکت سیمان به ۷۵ هزار تومان رسیده است. این جمله را یکی از مصالح‌فروشان تهران می‌گوید.

او درباره ادعای وزارت صنعت مبنی لبه عقبگرد قیمت هر پاکت سیمان به ۴۰ هزار تومان، توضیح داد: هنوز هر پاکت سیمان به ۴۰ هزار تومان نرسیده است، اما در روز‌های آینده سیمان ارزان می‌شود.

در جنوب منطقه تهران هم برخی مصالح فروشان هستند که هر پاکت سیمان را ۶۵ هزار تومان می‌فروشند. یکی از فروشندگان گفت: توزیع سیمان تا حدودی بیشتر شده است و حباب آن در حال ترکیدن است.

سیمان قاچاق می‌شود

هر چند در شرق تهران هنوز برخی مصالح‌فروشان نسبت به کمبود سیمان معترض هستند و می‌گویند که کارخانه‌ها سیمان را به دلال‌ها می‌فروشند و دلال‌ها هم سیمان را به صورت قاچاق صادر می‌کنند.

رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان همچنین توضیح داد: هنوز سیمان ارزان نشده است. سیمان در مناطق مختلف تهران نوسان قیمت دارد و مصالح‌فروشان در یک منطقه سیمان را با قیمت ۶۰ هزار تومان می‌فروشند و در منطقه دیگر تهران سیمان بالای ۷۰ هزار تومان است!

اسماعیل کاظمی قهی در توصیه‌ای به سازندگان گفت: در روز‌های آینده تولید سیمان بیشتر می‌شود و چنانچه فعالیت برخی ساختمان‌ها به دلیل کمبود سیمان نیمه کاره رها شده به پیمانکاران آن‌ها توصیه می‌کنیم فعلا سیمان نخرند.

گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد سیمان آن طور که مسئولان گفته‌اند ارزان نشده است. چندی پیش اسدالله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت به فارس گفته بود: «سیمان در بازار کیسه‌ای ۴۰ هزار تومان شد.» این ادعا در شرایطی مطرح می‌شود که هنوز واحد‌های صنفی سیمان دولتی را به شکل قطره چکانی از کارخانه‌ها دریافت می‌کنند.

قطع برق سیمان و افزایش ناگهانی آن در شبکه‌های مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت. قطع برق کارخانه‌ها در روز‌های گذشته موجب صعود ناگهانی قیمت هر پاکت سیمان به ۱۰۰ هزار تومان شد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده