تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۲۱۶۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طرح "هر روستا یک محصول" سبب کاهش بیکاری می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اجرای طرح هر روستا یک محصول موجب کاهش بیکاری و افزایش تولید در روستا‌ها می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی اصغرنوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره طرح‌های اشتغالزایی این صندوق اینکه اجرای طرح هر روستا یک محصول موجب کاهش بیکاری و افزایش تولید در روستا‌ها می‌شود، گفت: درچهار سال گذشته ۲۲۰ هزارطرح اشتغالزایی با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان مورد حمایت قرار گرفتند که تعدادی از این طرح‌ها بابت تثبیت اشتغال و تعدادی دیگر بابت ایجاد اشتغال جدید است، بنابراین این طرحی که امروز در روستای رمنت بابل مشاهده می‌کنیم و طرح‌های مشابه آن سبب تحول در روستا‌ها می‌شود.

وی افزود:اجرای این گونه طرح‌های مهم سبب درآمدزایی برای خانوار‌های روستایی می‌شود بنابراین باید مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: توانمندسازی و افزایش مهارت روستائیان با اجرای این طرح‌ها عملیاتی می‌گردد و طرح هر روستا یک محصول، یکی از اقدامات مهم صندوق کارآفرینی امید است.

نوراله زاده یادآور شد: دو طرح افتتاحی شامل طرح گلخانه در روستای اله چال بابل به تعداد ۳۶ فقره و به میزان ۵۶ میلیارد و ۹۵۰ ریال و طرح‌های تولیدی پوشاک و مصنوعات چوبی روستای رمنت بابل به تعداد پرداختی ۱۴ فقره به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال با اشتغال مستقیم ۱۴ و غیر مستقیم ۱۵ نفر است.

وی همچنین در ادامه افتتاحیه طرح‌ها اظهار کرد: ۴۰۰ شعبه در سراسر کشور برای توسعه روستا‌ها فعالیت دارند بنابراین برای اشتغال زایی در روستا‌ها تمامی صنوف مجاز به فعالیت هستند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید گفت: حوزه‌های فناوری اطلاعات، فرهنگ و هنر و انتشارات؛ جامعه هدف این صندوق در شهر‌ها هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده