تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۲۲۰۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان عنوان کرد

ایجاد مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم عیار معدنی در کرمان

ایجاد مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم عیار معدنی در کرمان
‌می‌متالز - رییس جهاد دانشگاهی استان کرمان بر لزوم صیانت از منابع معدنی تاکید کرد و گفت: به این منظور مرکز خدمات تخصصی فرآوری مواد کم عیار معدنی و فرآوری ایجاد شده است.

به گزارش می‌متالز، "مهدی بازمانده" پیش از ظهر امروز ۱۷ مردادماه در دیدار استاندار کرمان و رییس و معاونان جهاد دانشگاهی استان کرمان ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، در ادامه به تشریح اقدامات این نهاد پرداخت و گفت: طی این سال‌ها جهاد دانشگاهی خدمات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور داشته است.

وی دستاورد‌های جهاددانشگاهی را مرهون تلاش‌های مستمر و جهادی نیرو‌های این نهاد دانست و بیان کرد: بانک خون رویان جهاددانشگاهی یکی از پژوهشگاه‌های معتبر کشور است و با توجه به دستاورد‌هایی که تاکنون کسب کرده، باعث افتخار کشور است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان در ادامه از عملکرد جهاددانشگاهی سخن به میان آورد و افزود: در حال تهیه و تدوین سند هفتم توسعه جهاد دانشگاهی در استان کرمان با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه خدمات گسترده‌ای در حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در سطح استان ارائه داده ایم، تصریح کرد: مجتمع آموزشی جهاددانشگاهی به زودی افتتاح خواهد شد که جزو بزرگترین مجتمع‌های آموزشی استان است و در آن بیش از ۳۰۰ عنوان دوره در هفت گروه فنی و مهندسی، علوم پزشکی، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر، کودک و نوجوان و دپارتمان خاص برای تولید محتوا آموزش داده خواهد شد.

بازمانده به اجرای طرح ملی مشاغل خانگی با مشارکت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و جهادانشگاهی اشاره کرد و افزود: سهمیه استان کرمان برای این طرح ۲۵۰۰ نفر بود که با همت حوزه آموزش و سایر حوزه‌ها با یک اقدام جهادی توانستیم ۴۰۱۰ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی ثبت نام کنیم. آموزش‌های تخصصی این طرح آغاز و تاکنون به بیش از ۹۰۰ نفر آن‌ها آموزش عمومی و تخصصی ارایه شده است.

وی پیدا کردن بازار کار برای هنرجویان را مرحله بعد از پس اتمام دوره‌های تخصصی طرح ملی مشاغل خانگی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی افرادی که در این طرح ثبت نام کرده اند تا مرحله اتصال به بازار کار همراهی و حمایت خواهد کرد.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: جهاددانشگاهی در قالب طرح ملی سرباز مهارت، آموزش‌های به سربازان استان می‌دهد به طوری که ماهانه ۱۰۲۴ نفر را در دو مهارت‌های زندگی و مهارت‌های کسب و کار آموزش می‌دهیم.

وی از دوره‌های بلند مدتی که توسط جهاددانشگاهی استان ارائه می‌شود، سخن به میان آورد تصریح کرد: جهاددانشگاهی سه مرکز علمی کاربردی در سطح استان دارد که دوره‌های کاردانی و کارشناسی در آن‌ها ارایه می‌شود و در مراکز علمی کاربردی زرند و سیرجان ما براساس نیاز این شهرستان رشته تعریف کرده است.

بازمانده با تشریح طرح‌های حوزه پژوهشی جهادانشگاهی استان کرمان گفت: دفاتر تسهیلگری با همکاری دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان در سطح شهر کرمان خدمات متنوعی در راستای توانمندسازی مردم ساکن در حاشیه‌های شهر و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارایه می‌دهد.

وی عنوان کرد: احیای بازار قلعه محمود را یکی دیگر از اقدامات ارزشمند دفاتر تسهیلگری است.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان ادامه داد: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های معدنی استان کرمان لذا مرکز خدمات تخصصی فرآوری منابع کم عیار معدنی در جهاددانشگاهی استان راه اندازی کرده ایم، همچنین طرح احیا معادن غیرفعال در دستور کار داریم و یک پیشنهادنامه کاربردی و عملیاتی در این زمینه ارایه داده ایم.

وی بر لزوم صیانت از منابع معدنی تاکید کرد و گفت: به زودی آزمایشگاه مرکز خدمات تخصصی معدن و فرآوری تجهیز خواهد شد شایان ذکر است که توجه به صنایع پایین دستی را مورد توجه قرار داده ایم.

بازمانده با اشاره به فعالیت‌های کلنیک دندان پزشکی و مرکز بانک خون بند ناف و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اظهار کرد: در هفته گذشته مرکز خدمات تخصصی طراحی و تولید محصولات فرهنگی افتتاح شد که در این آئین از یک چادر و دو مقنعه که از تولیدات حوزه فرهنگی بود، رونمایی شد.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده