تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۲۲۲۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس خانه معدن ایران:

همکاری‌های معدنی ایران و برزیل توسعه می‌یابد

‌می‌متالز - رییس خانه معدن ایران از بررسی همکاری‌های معدنی بین ایران و برزیل خبر داد و گفت: دو کشور ظرفیت‌های بالایی برای توسعه همکاری‌ها به‌ویژه در بخش سرمایه‌گذاری و تامین ماشین‌آلات در این بخش دارند.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا بهرامن» امروز (دوشنبه) به دیدار اخیر یک هیات برزیلی از خانه معدن ایران اشاره کرد و افزود: در این دیدار که «راواندرو رومان» رییس گروه دوستی پارلمان برزیل، «ریکاردو ایزار» رییس جبهه کمیسیون معادن برزیل، همراه با سفیر و کاردار این کشور حضور داشتند، علاوه بر اشاره به توانمندی‌های خانه معدن ایران، گزارشی از ساختار زمین‌شناسی کشورمان ارائه شد.

وی بیان‌داشت: هیات برزیلی نیز در این دیدار گزارش کاملی از محتوای فعالیت‌هایشان ارائه دادند و به توضیح بررسی مجدد قانون معادن این کشور که با نگاه به سرمایه‌گذاری خارجی و بخش خصوصی در حال انجام است پرداختند.

بهرامن خاطرنشان‌کرد: در این دیدار مقرر شد هیات برزیلی قانون جدید نوشته شده در خصوص معادن این کشور را برای خانه معدن ایران ارسال کند تا بتوانیم از تجربیات آن‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان فعالیت چشمگیر برزیل در عرصه معدن، به مزایده بیش از ۲۰۰ هزار معدن در این کشور طی یک سال گذشته اشاره کرد که استقبال کم‌رنگ از آن سبب‌ساز تغییر قانون معادن شد.

رییس خانه معدن ایران ادامه‌داد: در این دیدار مقرر شد تا زمینه تنظیم یک تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور در زمینه مباحث فنی، تامین ماشین‌آلات معدنی و جذب سرمایه‌گذاری برای دو طرف در آینده نزدیک فراهم شود.

وی خاطرنشان‌کرد: برزیل یک کشور بزرگ معدنی و یکی از تامین‌کنندگان بزرگ سنگ‌آهن در جهان است که از فناوری‌های خاص خود در مباحث اکتشاف و استخراج استفاده می‌کند.

بهرامن اظهار داشت: متعاقب این جلسه، تیم یاد شده با همراهی برخی اعضای خانه معدن با رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی دیدار داشتند و تاکید «عزت‌الله اکبری تالارپشتی» رییس کمیسیون نیز بر تداوم همکاری‌های دو طرف با تمرکز بر استفاده از توان بخش خصوصی بود.

وی بیان‌داشت: بر همین اساس مقرر شد نشست‌های متقابلی در ایران و برزیل با حضور نمایندگان بخش‌های دولتی و پارلمانی دو کشور و همچنین بخش خصوصی تداوم داشته باشد.

رییس خانه معدن ایران تاکید کرد: هدف اصلی این نشست‌ها ایجاد ارتباط کامل بین بخش خصوصی دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله فنی، تامین ماشین‌آلات و سایر نیاز‌ها و همچنین جلب و جذب سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به واردات کک و سنگ‌آهن از برزیل در گذشته، خاطرنشان‌کرد: امروز این کشور می‌تواند در تامین مواد اولیه و خوراک مورد نیاز فولادسازی ایران به‌ویژه در طرح‌های جدید نقش‌آفرین باشد.

بهرامن همچنین به توانمندی بالای برزیل در تولید ماشین‌آلات معدنی و همکاری گسترده شرکت‌های این کشور با برند‌های بزرگ آمریکایی، آلمانی و ژاپنی اشاره کرد که می‌تواند برای گره‌گشایی از مشکلات ما در این حوزه تاثیرگذار باشد.

وی یادآوری‌کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها برای توسعه معدنی کشور، یکی از نیاز‌های اساسی ما تامین ماشین‌آلات معدنی خواهد بود که در این زمینه می‌توان حتی به تعریف طرح‌های تولید ماشین‌آلات با مشارکت برزیلی‌ها پرداخت.

ایران و برزیل ظرفیت‌های بالایی برای همکاری متقابل در حوزه‌های مختلف دارند.

مطابق آمار‌ها حجم مناسبات مستقیم و غیرمستقیم دو کشور در سال ۲۰۱۹ به بیش از چهار میلیارد دلار رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده