تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۲۲۶۲۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل تغییر کرد/ تجارت دو کشور رو به افزایش

‌می‌متالز - دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل با اشاره به انتخاب عامریان به عنوان رییس جدید هیات مدیره اتاق گفت: دو کشور همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند و این روابط در حال توسعه است.

به گزارش می‌متالز، طاهریان دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل  اظهار داشت: سومین دوره انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل با برگزاری مجمع عمومی سالانه این اتاق در روز شنبه ۱۳ شهریور در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با حضور و مشارکت ۹۲ درصد از اعضای این اتاق برگزار شد و اعضا جدید هیات مدیره انتخاب شدند.

وی افزود: بر این اساس ۷ نفر به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، دو نفر به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره، و دونفر بازرس هیات مدیره شدند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل ادامه داد: با انجام انتخابات هیات مدیره، سید فخرالدین عامریان به عنوان رئیس هیات مدیره، مسلم ناصری و حسین عباس زاده به عنوان نایب رئیس، بهزاد درخور به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های هیات مدیره این دوره حضور افراد از همه طیف از قبیل صادر کنندگان، تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی در ترکیب هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های حوزه آمریکای لاتین، یکی از چشم انداز‌ها و اهداف هیئت مدیره این دوره تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران برزیل و تاسیس دفتر نمایندگی در برزیل برای حضور و مشارکت حداکثری بازرگانان و تسهیل در امر تجارت بین دو کشور و افزایش صادرات کالا‌ها و محصولات به برزیل است.

طاهریان گفت: در جهت گسترش ارتباطات و مراجعات صاحبان صنایع و بازرگانان ایرانی و برزیلی در زمینه‌های تجارت، صنعت، خدمات کشاورزی و معادن و سایر امور و همچنین ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری صنعتی، بازرگانی و معدنی کشاورزی برای این دوره از اتاق مشترک برنامه ریزی شده است.

وی گفت: تبادل هیات‌ها اقتصادی بین دو کشور از جمله اهداف و وظایف اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

طاهریان اظهار داشت: کمیسیون‌های پیشنهادی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل عبارت است از توسعه صادرات غیر نفتی، انرژی صنایع و معدن، صنایع غذایی و مواد کشاورزی، دارو تجهیزات پرشکی و مواد بیولوژیک میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و فرهنگ هنر و احتملا گیاهان داروئی و طب سنتی است.

دبیر کل اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل گفت: روابط دو کشور رو به گسترش است و با توجه به مزیت‌های ما و نیاز‌های برزیل میتوان صادرات به این کشور را افزایش داد؛ بنابراین گزارش پیش از این فرهاد آگاهی رییس هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل بود.

عمده کالا‌های صادراتی برزیل به ایران کالا‌های اساسی از جمله گوشت قرمز و نهاده‌های دامی نظیر کجاله سویا، ذرت و جو است؛ برزیل با توجه به شرایط آب و هوایی خود از بزرگ‌ترین صادرکنندگان محصولات کشاورزی در دنیا است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده