تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۲
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۲۲۲۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اسامی سهام بورس با بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز ۱۴۰۰/۰۵/۱۹

‌می‌متالز - امروز سهامداران شرکت‌های پتروشیمی پارس، آسان پرداخت پرشین و معدنی املاح ایران در بورس و معامله‌گران شرکت‌های شیرپاستوریزه پگاه گیلان، زرین معدن آسیا و پتروشیمی ارومیه در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش می‌متالز، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بورس با رشد ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۹۶ واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان در بیش از ۹۳۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های پتروشیمی پارس، آسان پرداخت پرشین و معدنی املاح ایران بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های معدنی دماوند، قند لرستان و سایپا شیشه افت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازار‌های فرابورس ایران با معامله ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در ۴۷۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۴۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۸۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های شیرپاستوریزه پگاه گیلان، زرین معدن آسیا و پتروشیمی ارومیه بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌های شیر پاستوریزه پگاه فارس، توزیع دارو پخش و توکا رنگ فولاد سپاهان بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده