تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۲۲۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس به نیمه ارتفاع ۱.۴ میلیون واحد رسید

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۰هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۷ هزار و ۷۰۸ میلیارد تومان در بیش از ۹۳۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۰ هزار و ۵۹۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۹۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی پارس و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، بانک پاسارگاد و پتروشیمی فناوران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۵۱۶۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۵۴۲۱ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۴۲۵ واحد، آزاد شناور ۲۵۲۸۱ واحد و شاخص‌های بازرا اول و دوم به ترتیب ۱۷۲۱۹ و ۳۴۸۴۹ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۸ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان در ۴۷۱ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۴۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۷۸۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سنگ آهن گهر زمین و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های بیمه کوثر، توزیع دارو پخش و پخش البرز بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده