تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۲۲۵۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۳۰ هزار واحد؛

شاخص سبزپوش به تعطیلات رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه بیستم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحد به رقم یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۱۶۲ واحد افزایش، رقم ۴۲۲ هزار و ۳۳۱ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۹۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۲۴ هزار و ۱۷۲ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۵۶ هزار و ۹۴۲ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه فلزات اساسی با ۱۰۵ هزار و ۷۰۴ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۶۴ هزار و ۸۷ معامله به ارزش ۸ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۸۲ هزار و ۷۸۳ معامله به ارزش ۸ هزار و ۴۸۶ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۴۹ هزار و ۱۰۸ معامله به ارزش ۶ هزار و ۳۸۲ میلیارد ریال و گروه خودرو با ۹۴ هزار و ۲۶۰ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۹۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۹۱۹ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۳ هزار و ۵۶۴ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۲ هزار و ۳۲۶ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۱۳۵ واحد و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با یک هزار و ۵۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، گروه صنعتی پاکشو با ۱۵۵ واحد، شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با ۸۹.۳۸ واحد، گروه دارویی برکت با ۸۹.۲۸ واحد، شرکت معدنی دماوند با ۷۹ واحد و شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۷۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده