تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۰
بازدید: ۳۴۶
کد خبر: ۲۲۲۴۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۰مرداد

‌می‌متالز - انس جهانی طلا در بازار امروز با کمی کاهش به ۱۷۳۲ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار با افزایش همراه بود و قیمت یک میلیون و ۹۷ هزار تومان را ثبت کرد.

به گزارش می‌متالز، در بازار امروز انس جهانی به ۱۷۳۲ دلار کاهش پیدا کرد و در مقابل قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با افزایش قیمت همراه بود. قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به کانال ۱۱ میلیون تومان هم رسید، اما با کمی نوسان قیمت یک میلیون و ۹۷ هزار تومان رار ثبت کرد.

قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قمیت سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان و نیم سکه پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شد.

بازده خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح خود از اواسط ماه ژوئیه (تیر) رسید که این امر با تحریک فدرال رزرو همراه شد. همچنین دلار در برابر یورو به بالاترین سطح چهار ماه گذشته رسید چرا که سرمایه گذاران چهارشنبه به دنبال تورم ایالات متحده بودند تا نشانه‌هایی را در مورد زمان بزرگترین اقتصاد جهان برای خروج از محرک‌ها مشاهده کنند.

تیم گریسکی، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در Inverness Counsel در نیویورک گفت: «در آمریکا و جهان، ما شاهد بهبود اقتصاد‌ها از بیماری همه گیر هستیم. این دوره خوبی برای سرمایه گذاری است.»

سنای ایالات متحده با تصویب لایحه زیربنایی ۱ تریلیون دلاری که می‌تواند بزرگترین سرمایه گذاری ایالات متحده در چند دهه گذشته در جاده‌ها، پل‌ها، فرودگاه‌ها و آبراهه‌ها را در اختیار ایالات متحده قرار دهد، احساسات سرمایه گذاری را افزایش داد.

در همین حال، فعالیت در بازار اوراق قرضه گرم شد.

نشانه‌های روز‌های اخیر در مورد بهبود بازار کار، سرمایه گذاران را وادار به تجدید نظر در چشم انداز سیاست‌های پولی ایالات متحده کرده و افت شدید اخیر بازده اوراق قرضه ایالات متحده و اروپا را متوقف کرده است.

قیمت طلا و نقره در معاملات سه شنبه ایالات متحده پس از ضرر‌های شدید روز جمعه گذشته و دوشنبه، نسبتاً بالاتر حرکت کرد. طلا روز دوشنبه به پایین‌ترین حد در بیش از چهار ماه گذشته و نقره به پایین‌ترین حد در بیش از هشت ماه رسید. به نظر می‌رسد گاو‌های فلزات گرانبها بازار‌های خود را حداقل در حال حاضر تثبیت کرده اند. آخرین قیمت طلا در اکتبر (آبان) با ۶٫۰۰ دلار افزایش به ۱۷۳۰٫۴۰ دلار و نقره سپتامبر (مهر) با ۰٫۱۰۶ دلار به ۲۳٫۳۸ دلار در هر اونس رسید.

افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۲۰مرداد

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده