تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۲۲۳۰۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صمت خوزستان:

عرضه سیمان در بورس موجب رونق دلالی این کالا شده است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: عرضه و فروش سیمان در بورس باعث ایجاد فضای دلال بازی و افزایش قیمت این کالا شده است.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نظری دوشنبه اظهار داشت: متاسفانه انجمن سیمان درخواست خرید و فروش سیمان را در بورس داد و بیش از یک ماه است که عرضه این کالا در بستر بورس در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در شرایط سخت اقتصادی که مردم با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند به دنبال تثبیت قیمت این کالا در بازار هستیم گفت: عرضه سیمان در بورس قیمت این کالا را دچار نوسان زیادی کرده است.
رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: با خرید و فروش سیمان در بورس و از بین رفتن قیمت ثابت این کالا با مشکلات زیادی در این بخش از جمله افزایش قیمت چشمگیر و کمبود سیمان مواجه شده ایم.
نظری افزود: این اقدام باعث افزایش قیمت مسکن و رکود طرح‌های عمرانی می‌شود که مغایر با دیدگاه و تصمیم دولت و نظام در مسیر کمک به اقتصاد خانوار‌ها به ویژه قشر ضعیف جامعه است.
رییس سازمان صمت خوزستان افزود: متاسفانه در چند هفته اخیر قیمت هر کیسه سیمان از ۳۰۰ هزار ریال تا ۸۰۰ هزار ریال افزایش داشته است و این کالا دیگر قیمت ثابت و پایه‌ای ندارد.
نظری افزود: اینجانب و استاندار خوزستان بار‌ها درخواست خروج سیمان از بورس و حذف این سیاست غلط را کرده ایم، اما این روند همچنان ادامه دارد و دلالان از این فضا سود کلانی دریافت می‌کنند.
وی گفت: برای جلوگیری از بحران ایجاد شده در بخش سیمان باید عرضه این کالا از بورس با قیمت شناور خارج شود و همچون گذشته قیمتی ثابت داشته باشد.
بر اساس این گزارش پیش از آغاز خرید و فروش سیمان در بورس با درخواست انجمن سیمان بالغ بر ۴۰ درصد بر قیمت فروش سیمان افزوده شد و اکنون با عرضه این کالا دربورس ثبات قیمتی برای این کالا وجود ندارد و عاملی بر کاهش عرضه سیمان در بازار و افزایش قیمت چشم گیر این کالا شده است.
پیش از این سازمان صمت خوزستان برای تثبیت قیمت سیمان در خوزستان ۳۰ عامل معتمد را تعیین نمود که بدون واسطه سیمان با نرخ مصوب کیسه‌ای ۳۴۰ هزار ریال به فروش می‌رساندند.

استاندار خوزستان هفته گذشته اعلام کرد با دستور وزارت صمت عرضه سیمان در بورس متوقف شده است، اما همچنان خرید و فروش سیمان از سوی انجمن سیمان و کارخانجات تولید کننده این کالا در بورس ادامه دارد.
خوزستان با داشتن سه کارخانه تولید سیمان قطب تولید این کالا در کشور است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خوزستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده