تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۵۴
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۲۴۵۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کمبود سیمان در خراسان شمالی یک مشکل مدیریتی است/ استاندار ورود کند

‌می‌متالز - نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی که کارخانه سیمان ۵۵۰۰ تنی دارد کمبود سیمان در آن‌یک مشکل مدیریتی است و باید این موضوع با دخالت استاندار و دستگاه‌های نظارتی به پایان برسد.

به گزارش می‌متالز، محمد وحیدی با اشاره به کمبود سیمان در خراسان‌شمالی و لزوم ورود استاندار به موضوع اظهار کرد: استانی که کارخانه سیمان ۵۵۰۰ تنی دارد کمبود سیمان در آن‌یک مشکل مدیریتی است.

وی گفت: اگرچه سیمان در بورس عرضه می‌شود و ۳۰ تا ۵۰ درصد از آن قابلیت صادرات دارد که بیش از نیاز کشور است، اما کسری سیمان در استان توجیه ندارد.

نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه کارخانه در درجه اول، تأمین واحد‌های تولیدی ازجمله تولیدکنندگان بتُن و بلوک و تأمین سیمان پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و سیمان مناطق زلزله‌زده است و بعد عرضه در بورس است.

وحیدی تصریح کرد: به نظر بنده ضعف مدیریتی کارخانه سیمان بجنورد که با وساطت و روابط با یک نماینده خاص به این سمت منصوب شد و متأسفانه سال‌ها موردحمایت قرار گرفت و جمعی از اطرافیانش را نیز بکار گرفت باعث شد تعداد زیادی از نیرو‌های توانمند، استان را ترک کنند.

وی افزود: اکنون در درجه اول باید این موضوع با دخالت استاندار و دستگاه‌های نظارتی به پایان برسد تا مردم در استانی که شاخص فلاکت آن استان ماقبل آخر است بیش از این مورد مظلومیت واقع نشوند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ما در صنایعی که داشته‌های استان است مثل سیمان، کود اوره پتروشیمی، آلومینا برای صنایع پایین‌دستی و فولاد نباید ذلیل بی‌تدبیری‌ها باشیم و این با یک مدیریت جهادی و کارآمد در دولت قوی مردمی انجام می‌شود.

وحیدی با اشاره به پروژه‌های بر روی زمین‌مانده استان بیان داشت: لزوم پیگیری اتمام پروژه سیمان سمنگان در دولت آیت‌الله رئیسی و وزارت آقای فاطمی امین در صمت است که از آستان قدس رضوی به بخشی دولتی یا عمومی واگذار و حال که سرمایه‌گذار هم وجود دارد، پروژه به جریان بیافتد و استان را به قطب تولید سیمان تبدیل کند.

وی افزود: شستا در وزارت کار و بانک سپه به‌عنوان سهامداران عمده سیمان بجنورد باید پاسخگوی عملکرد مدیرعامل باشند.

نماینده مردم ۵ شهر خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: در دوره کمبود گاز در زمستان و حفظ تولید این واحد و در دوره قطع برق بار‌ها پیگیر کمک به این واحد بوده‌ایم و بار‌ها با مدیران ارشد توانیر و شرکت پخش فراورده‌های نفتی برای تهیه سوخت جایگزین رایزنی و پیگیر کرده‌ایم و امروز نیز انتظار است در این شرایط سخت به مردم استان در تهیه سیمان اولویت بدهند.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده