تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۸
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۲۲۹۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطع برق، علت کمبود سیمان/ خروج سیمان از استان بوشهر ممنوع است

‌می‌متالز - مدیرعامل سیمان دشتستان گفت: با عاملینی که سیمان را به مناطق همجوار منتقل می‌کنند به صورت نامحسوس و کنترل شده برخورد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ایرج موسوی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجموعه صنایع سیمان دشتستان به همراهی اصحاب رسانه به دنبال شکل‌گیری اتاق شیشه‌ای و شفافیت است که در همین راستا هر ۳ ماه، فعالیت خود را به اطلاع عموم مردم خواهد رساند.

مدیرعامل سیمان دشتستان عنوان کرد: قطعی برق در چند هفته گذشته باعث شد چرخه تولید در مقطعی تعطیل و تنش‌هایی در سراسر کشور اتفاق بیفتد.

وی افزود: در همین راستا به‌دلیل خاموشی کوره و کاهش تولید شرکت سیمان دشتستان روزانه بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان دچار زیان شده است.

موسوی گفت: سیمان به تازگی وارد بورس کالا شده تا بتواند به این وسیله دست واسطه‌ها و دلال‌ها را قطع کند؛ ارائه سیمان در بورس کالا باعث می‌شود نهاد‌های نظارتی بدانند که چه تعداد سیمان، با چه قیمتی و چگونه به فروش رسیده است همچنین به طور واضح قابل رصد باشد.

این مقام مسوول بیان کرد: شرکت سیمان دشتستان در هفته ۱۰ هزار تن سیمان در بورس کالا عرضه می‌کند و در شرایط فعلی با توجه به نیاز استان و شهرستان دشتستان اولویت مجموعه صنایع سیمان تامین نیاز‌های داخل است و صادرات را به حداقل رسانده‌ایم.

وی تصریح کرد: در راستای مسؤولیت اجتماعی در دو سال اخیر دغدغه اصلی مجموعه صنایع سیمان دشتستان جبران کمبودات کادر درمان و بیمارستان‌ها است و در همین زمینه کمک‌هایی به طور مستمر دستور کار ما قرار می‌گیرد.

موسوی ابراز کرد: شرکت سیمان دشتستان در راستای اهداف زیست‌محیطی حرکت می‌کند و به دنبال این هستیم با تامین منابع مالی لازم از طریق بانک‌ها و منابع شرکت، سیستم فیلتراسیون شرکت را تعویض کنیم تا آلایندگی‌ها به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان اظهار کرد: قطع برق باعث شد اعتبار ما در بین مشتریان داخلی و خارجی خدشه‌دار شود چراکه نتوانستیم به تعهداتمان عمل کنیم.

این مقام مسوول تاکید کرد: از نظر کیفی سیمان دشتستان در بین شرکت‌های استان رتبه یک را داراست؛ اولویت ما تهیه سیمان برای پروژه‌های دولتی استان و شهرستان است.

وی توضیح داد: یکی از دغدغه‌های شرکت سیمان دشتستان تامین نیاز بازار استان و شهرستان است؛ با عاملینی که سیمان را به مناطق همجوار منتقل می‌کنند به صورت نامحسوس و کنترل شده برخورد می‌شود.

موسوی ادامه داد: تا قبل از ورود سیمان به بازار بورس در زمینه فروش داخلی ضرر‌های زیادی دچار شده‌ایم چراکه هزینه‌های برق، حمل و نقل و برخی موارد افزایش چشمگیری داشت، اما اکنون با ورود سیمان به بازار بورس علاوه بر شفافیت، قیمت سیمان تولیدی شرکت به عدد واقعی خود رسیده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده