تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۰۱۹۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه‌های سیمان بوشهر مکلف به توزیع روزانه ۶۶۰۰ تن محصول به بازار استان شدند

‌می‌متالز - معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه ۳ کارخانه سیمان در استان فعال است گفت: این کارخانه‌ها مکلف به تولید و توزیع ۶۶۰۰ تن سیمان به بازار و پروژه‌های عمرانی شدند تا بازار به آرامش برسد.

به گزارش می‌متالز، رضا جمالی وضعیت تولید و تامین سیمان استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: براساس آخرین وضعیت تولید و عرضه سیمان بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار روزانه ۶۶۰۰ تن از سه کارخانه سیمان استان بوشهر تولید و وارد بازار استان بوشهر می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان سیمان به بخش مردمی و پروژه‌های عمرانی عرضه می‌شود گفت: با وجود اینکه صادرات سیمان ممنوعیت و محدودیت ندارد، ولی با پیگیری استاندار بوشهر و سایر دستگاه‌ها از جمله سازمان صمت، صادرات سیمان با ممنوعیت و محدودیت مواجه است و مقرر شد تا زمانی که سیمان مورد نیاز جامعه تامین نشود این ممنوعیت ادامه داشته باشد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تولید روزانه ۶۶۰۰ تن سیمان را از تکالیف ۳ کارخانه استان بوشهر دانست و بیان کرد: این کارخانه‌ها اگر این میزان وارد بازار استان بوشهر کنند می‌توانند تولید مازاد آن را به کشور‌های هدف صادر کنند.

جمالی صادرات سیمان از استان بوشهر را منوط به تامین مایحتاج مردم و پروژه‌های عمرانی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: تا زمانی که تامین سیمان در استان بوشهر به آرامش نرسیده صادرات سیمان ممنوع است و باید حتما التهاب و تنش در بازار سیمان فروکش کند.

وی، با بیان اینکه از این هفته روزانه ۲۵۰۰ تن سیمان از کارخانه دشتستان تحویل بازار می‌شود گفت: در این راستا ۲۵۰۰ تن کارخانه سیمان دشتی و ۱۶۰۰ تن هم کارخانه ساروج کنگان به بازار عرضه می‌کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از نبود احتکار سیمان در استان خبرداد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در یک پرسه زمانی با وقفه تولید سیمان مواجه شدیم سبب شد التهابی در تامین سیمان وارد شود و از سوی دیگر افزایش ساخت و ساز و پروژه‌های عمرانی هنوز در توزیع سیمان به شرایط عادی نرسیده‌ایم.

جمالی، گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه را از دیگر مشکلات دانست و تاکید کرد: در اینه زمینه ۷ فقره پرونده تخلف صنفی با ارزش ۱۰ میلیارد ریال برای رسیدگی در تعزیرات حکومتی تنظیم ردشده است و بیش از ۳۰ نفر از عاملان توزیع سیمان که خارج از شبکه توزیع و تخلف کرده‌اند قطع دریافت سهمیه از کارخانه‌های سیمان شده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده