تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۵۴۸۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

مشکل کمبود سیمان در استان بوشهر برطرف می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در حال حاضر روزانه سه‌هزار تن سیمان در این استان عرضه می‌شود که از ابتدای هفته آینده در راستای رفع کمبود این مصالح ساختمانی با راه‌اندازی کارخانه‌مند دشتی، عرضه این محصول به پنج‌هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش می‌متالز، پس از دریافت گزارش‌های مردمی درباره کمبود و یا گرانی سیمان در بازار، خبرنگار صداوسیما به چند فروشگاه و دفتر مصالح ساختمانی شهر بوشهر سر زد و گزارش داد که کمبود سیمان در بازار وجود دارد و یا در برخی موارد سیمان از استان‌های دیگر وارد می‌شود و قیمت آن به‌دلیل کرایه بار بیشتر، بالاتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز پس از درخواست خبرگزاری صداوسیما برای گفتگو دراین‌باره، با حضور در چند فروشگاه مصالح ساختمانی و بررسی وضعیت سیمان، با پذیرش کمبود سیمان در بازار، به خبرنگار ما گفت: عرضه سیمان در کل کشور تنها از مسیر بورس است و ظرفیت‌ها نیز از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برای کارخانه‌های سیمان تعیین می‌شود. در استان بوشهر سه کارخانه سیمان دشتستان، مُند دشتی و ساروج کنگان است که کف عرضه این سه کارخانه به بازار استان روزانه ۵ هزار و ۵۰۰ تن سیمان است و این میزان پیوسته پایش می‌شود.

مهدی صفوی افزود: یکی از دلایل کمبود سیمان در این روز‌ها تعطیلی کارخانه سیمان‌مند دشتی به‌دلیل نقص فنی است و ۲۰ روز است که این کارخانه فعال نیست.

او اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم این نقص فنی امروز و فردا برطرف شود و سیمان کارخانه‌مند دشتی که ۴۰ درصد سیمان بازار استان را تأمین می‌کند وارد چرخه مصرف شود و پوشش کسری موجود را داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان این موضوع، پیش‌بینی کرد که؛ هفته آینده شرایط قیمت و عرضه سیمان در بازار استان بوشهر عادی شود.

صفوی گفت: البته با همکاری کارخانه‌های سیمان دشتستان و ساروج کنگان، سیمان طرح‌های بزرگ مانند جهش مسکن، تأمین شده و در شهرستان‌ها نیز کمبود سیمان به‌گونه‌ای نبوده که در قیمت اثر بالایی بگذارد.

او با اشاره به این‌که قیمت سیمان‌های موجود در بازار با توجه به هر شهرستان و فاصله و هزینه بار، باید میان ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان باشد، تأکید کرد: نمی‌پذیریم که قیمت‌ها افزایش داشته باشد و اگر با تخلفی روبه‌رو شدیم با آن برخورد جدی می‌کنیم. مردم و خریداران هم اگر در بازار سیمان گران‌فروشی دیدند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده