تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۲۲۹۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر:

حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده

‌می‌متالز - مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر گفت: برای ورود سیمان به بورس کالا برنامه داشتیم و براساس آن برنامه برای حمایت همزمان از تولیدکننده، سهامدار و مصرف کننده اقدام به عرضه سیمان در بورس کالا می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر و عضو انجمن صنفی کارفرمایان درخصوص ارزیابی خود از ورود شرکت‌های سیمانی به بورس کالا اظهار کرد: ورود هر کالایی به بورس کالا در وهله نخست منجر به کشف نرخ شفاف، کاهش هزینه‌های معاملاتی و حذف واسطه گری می‌شود که در مورد صنعت سیمان و فرآورده‌های این صنعت نیز بی شک ارزیابی ما و کارشناسان نسبت به عرضه در بورس کالا، مثبت و توسعه بخش است.

وی افزود: در این میان برای برخی از شرکت ها، استفاده از ظرفیت بازاریابی بورس کالا می‌تواند مزیت مهمی باشد و برای مجموعه دیگری حتی می‌توان از ظرفیت‌های رینگ صادراتی بورس نیز استفاده کرد. همچنین با کشف نرخ واقعی سیمان در بورس و کمک به رشد تولیدکنندگان، سهامداران شرکت‌های سیمانی نیز منتفع خواهند شد، زیرا کالای تولیدی شرکت‌های سیمانی که آن‌ها سهامدارشان هستند نیز متناسب با سایر گروه‌های کالایی و براساس منطق اقتصادی کشف قیمت خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر درباره عرضه سیمان در بورس کالا ادامه داد: در کل حضور سیمانی‌ها در بورس کالا به نفع تولیدکننده، سهامدار و مصرف‌کننده واقعی خواهد بود. فروش محصول با قیمت واقعی و حذف دلالانی که محصول را از درب کارخانه با قیمت پایین خریداری کرده و در بازار آزاد با نرخ بالا به مصرف‌کننده می‌فروختند باعث می‌شود تا مصرف‌کنندگان نیز با قیمت‌های معقول و واقعی که از نرخ‌ها در بازار سنتی پایین‌تر است اقدام به خرید کنند.

سلیمیان با اشاره به قیمت سیمان در بورس کالا خاطرنشان کرد: دلیل گران شدن سیمان در ماه اخیر برق است. یعنی وقتی برقی برای تولید وجود ندارد، سیمانی تولید نمی‌شود و وقتی سیمان تولید نشود و تمام ذخایر را نیز برای تعادل در بازار عرضه کرده باشیم دیگر سیمان و تولید جدیدی نیست و کمبود ایجاد می‌شود و کمبود هر چیزی نتیجه‌ای جز گرانی ندارد.

وی ادامه داد: حالا شما بگویید آیا در این مورد مشکل سیمانی‌ها هستند یا برقی ها! برق باشد تولید هم هست و تولید که باشد کمبودی نیست که بخواهد باعث گرانی شود؛ بنابراین گرانی‌های اخیر هیچ ربطی به ورود سیمان به بورس کالا ندارد و تنها این بهانه‌ای شده است در دست مخالفان شفاف سازی صنعت سیمان از طریق بازار سرمایه.

وی درباره نقش دلالان در ایجاد مقاومت برای بورسی شدن سیمان بیان کرد: واقعیت این است که نباید تمام تقصیر را بر گردن دلالان انداخت، چون این اسم برخی مواقع کاملا تغییر می‌کند و تبدیل به برخی افرادی می‌شود که در اتحادیه‌ها و صنوف وابسته مسئولیت بر گردن داشته و منافع‌شان به دلیل عرضه سیمان از طریق بورس کالا به خطر افتاده است. دیگر به این افراد نمی‌توان گفت دلال، چون مسئولیت صنفی دارند، اما از این سمت و مسوولیت به نفع مصرف‌کننده واقعی و مردم استفاده نمی‌کنند.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر درباره حضور صددرصدی تولیدات سیمانی در بورس کالا توضیح داد: صنعت سیمان با حضور در بورس کالا، گامی رو به جلو برداشته و بازگشت به عقب در هر فعالیتی به نفع نیست، زیرا اگر گذشته صنعت سیمان خوب و مطلوب بود کسی به فکر تغییر در آن نمی‌افتاد.

سلیمانیان گفت: ما برای ورود محصولات خود به بورس برنامه داشتیم و بر اساس همان برنامه این تصمیم را عملیاتی کردیم. در این میان قرار نیست با فشار عده‌ای از کاری که به درستی آن اطمینان داریم و به سود منافع کشور است، عقب نشینی کنیم.

منبع: بورس نیوز

نظرات بینندگان
عبدالله علیخانی
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
این سیمان بورسی که میگن به نفع ما تولید کنندها هست امروز دارم 85000 تومن میخرم میشه بگید کی جواب گو این افزایش قیمت‌هاست
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده