تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۲۳۴۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صمت سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

انجام بالغ بر ۶۵ هزار بازرسی طی ۴ ماهه امسال

‌می‌متالز - طی مدت ۴ ماهه سال‌جاری بیش از ۶۵ هزار بازرسی از اصناف استان سیستان و بلوچستان انجام شده است و در حوزه‌ی قاچاق کالا نیز تعداد ۶۳۵ پرونده تخلف با مجموع ارزش ۵۰ میلیارد ۳۱۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۸۶ تومان تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، داوود شهرکی گفت: طی مدت ۴ ماهه سال‌جاری در سطح استان تعداد ۶۵ هزار و ۱۵۵ بازرسی از اصناف استان انجام پذیرفته که منجر به تشکیل ۲ هزار و ۷۴۳ پرونده تخلف با مجموع ارزش بالغ بر ۱۰۳ میلیارد تومان شده است.

رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی پرونده‌های متشکله جهت رسیدگی و سیر مراحل قانونی به مراجع قانونی ارسال شده است.

شهرکی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی قاچاق کالا طی مدت اعلام شده در سطح استان تعداد ۱۴ هزار و ۴۱ بازرسی در قالب ۶۹۹ گشت مشترک نظارتی با حضور دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

وی افزود: در حوزه‌ی قاچاق کالا تعداد ۶۳۵ پرونده تخلف با مجموع ارزش ۵۰ میلیارد ۳۱۶ میلیون و ۶۲ هزار و ۶۸۶ تومان تشکیل شده است.

شهرکی ادامه داد:در بخش مشارکت مردمی نیز طی این مدت تعداد ۷۷۸ مورد گزارش مردمی در سطح استان از طریق مراجعه حضوری به ادارات صمت، تماس با سامانه‌ی تلفنی ۱۲۴ و درگاه وب سایت www.۱۲۴.ir دریافت شده است.

این مقام مسوول افزود: از کل گزارشات مردمی دریافتی طی این مدت و پس از بررسی بازرسان تعداد ۲۰۰ مورد متخلف شناخته شده، تعداد ۳۳۳ مورد غیر متخلف و ۴۴ گزارش نیز منجر به رضایت شاکی گردیده است.

شهرکی ادامه داد: تمامی گزارشات مردمی دریافتی در ۴ ماهه امسال، مربوط به گرانی بوده در خصوص کمبود کالا هیچ گزارشی اخذ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در بازه‌ی زمانی اعلام شده در حوزه‌ی آرد و نان در کل استان ۳ هزار و ۸۹۵ بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۱۸۹ پرونده با مجموع ارزش بالغ بر ۳۴۹ میلیون تومان شده است.

رییس سازمان صمت استان در پایان بیان داشت: مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله گران‌فروشی، احتکار، کم فروشی، فروش کالا بدون درج قیمت، فروش کالا تاریخ گذشته، مشاهده انبار‌های بی نام و نشان کالا، عدم تعهد در ارائه خدمات، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برخورد نامناسب فروشنده با مشتری و. مراتب را از روش‌های تماس تلفنی با سامانه۱۲۴، ثبت گزارش از طریق ورود به وب سایت www.۱۲۴.ir و یا مراجعه حضوری به ادارات صمت در سطح استان و تکمیل فرم گزارش، اطلاع تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط بازرسان سازمان گزارشات بررسی و نتیجه آن اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده