تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۶۵۹
کد خبر: ۲۲۳۴۳۷
سرویس خبر : محیط زیست
تشریح اقدمات ذوب آهن اصفهان در درمان و پیشگیری از شیوع کرونا

آغاز واکسیناسیون کارکنان ذوب آهن اصفهان برای حفظ سلامت و تولید

‌می‌متالز - علیرضا آجدانی رئیس بیمارستان شهید مطهری و مجید مکاری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان در گفتگوی ویژه خبری سیمای اصفهان به تشریح اقدامات این شرکت در راستای درمان و مقابله با شیوع بیماری کرونا ازجمله واکسیناسیون کارکنان پرداختند.

به گزارش می‌متالز، رئیس بیمارستان شهید مطهری در این خصوص گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، بخش‌های مختلف این بیمارستان در بیست ماه گذشته در خدمت کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی و مردم منطقه بودند وحفاظت از جان آن‌ها در برابر این بیماری را به عهده داشتند.
وی افزود: این بیمارستان خصوصی یکی از سرمایه‌های بزرگ ذوب آهن اصفهان است که با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا، با نظر هیات مدیره در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت و در بیست ماه گذشته خدمات گسترده‌ای ارائه داد.
علیرضا آجدانی گفت: جهت شناسایی بیماران مبتلا به کرونا یک کال سنتر ایجاد شد و تمام ۱۸ هزار پرسنل ذوب آهن و شرکت‌های تابعه می‌توانستند در صورت نیاز به صورت رایگان تست PCR انجام دهند که عامل مهمی در جهت جلوگیری از شیوع این بیماری در ذوب آهن اصفهان بود.
همچنین در بیمارستان شیهد مطهری، با استفاده از تکنیک‌های سریع، افراد مشکوک به بیماری بررسی می‌شوند و ازادامه کار افراد دارای علائم این بیماری جلوگیری به عمل آمد. مجموعه این اقدامات باعث شد آمار ابتلا به این بیماری در ذوب آهن اصفهان بسیار پایین باشد.
رئیس بیمارستان شهید مطهری در خصوص واکسیناسیون کارکنان ذوب آهن گفت: با پی گیری‌های صورت گرفته و با همکاری وزارت بهداشت، به فعالان عرصه فولاد، واکسن اختصاص یافت که اهمیت بسیاری برای حفظ سلامت کارکنان و روند تولید دارد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت واکسیناسیون کارکنان این مجتمع عظیم صنعتی در دو بخش، گفت: بخش اول مربوط به تزریق واکسن مطابق جدول سنی تعیین شده وزارت بهداشت در واحد اورژانس کارخانه است که از روز یک شنبه ۲۴مرداد ماه آغاز شد.
وی افزود: بخش دوم مربوط به واکسیناسیون بدون محدودیت سنی است که به زودی در این مجتمع عظیم صنعتی آغاز می‌شود و در گام بعدی واکسیناسیون خانواده کارکنان نیز مد نظر است.
آجدانی در خصوص تجهیزات جدید بیمارستان شهید مطهری گفت: درفرایند تشخیص که اهمیت بسیاری دارد، تجهیزات به روز نیاز است. دراین راستا دستگاه سی تی مولتی اسلایس بسیار پیشرفته‌ای در بیمارستان مستقر شد که در حال ارائه خدمت است. دستگاه MRI هم با همکاری وزارت بهداشت تهیه شده که در منطقه وجود ندارد و امیدوارم به زودی طی مراسمی شاهد آغاز به کار آن باشیم.
رئیس بیمارستان شهید مطهری در بخشی از سخنان خود، به شرایط سخت کنونی مراکز درمانی کشور به جهت شکل گیری موج جدید شیوع کرونا اشاره کرد وگفت: در گذشته هیچ گاه ظرفیت بیمارستان شهید مطهری جهت بستری بیماران کرونایی صد در صد پرنشده بود که این اتفاق در چند روز گذشته افتاد و امیدوارم به شرایطی نرسیم که از شیوه‌های اقدامات سریع استفاده کنیم. در این راه هم مشکل تامین تجهیزات و دارو داریم و مهمتر از آن با توجه به اینکه کادر درمان بیست ماه است که شبانه روز فعالیت می‌کنند، تامین نیروی متخصص و خبره است که بتواند این شرایط را تحمل کند. در این شرایط، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم برای عبور از موج جدید این بیماری، بسیار حیاتی است.

تمرکز ذوب آهن بر پیشگیری نتایج خوبی به همراه داشت

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان نیز گفت: با توجه به ناشناخته بودن این بیماری و روش‌های درمان آن، اقدامات پیشگیرانه در اولویت فعالیت‌های ذوب آهن قرار گرفت. در این راستا برای حفظ سلامت کارکنان و روند تولید، اقدامات بسیاری با همکاری تمام بخش‌های ذوب آهن اصفهان انجام شد.
مجید مکاری برخی از این فعالیت‌ها را که با شکل گیری کمیته عالی کرونا در ذوب آهن برنامه ریزی و انجام شد، بدین شرح بیان کرد: گندزدایی‌ها و ضدعفونی‌ها در کلیه مکان‌هایی که پرسنل حضور داشتند، لغو برنامه‌هایی که منجر به تجمع می‌شد مثل آموزش‌های حضوری و سرو غذا در رستوران، کاهش تراکم در سرویس‌های ایاب و ذهاب، بازرسی‌های روزانه در مراکز مختلف، آموزش و فرهنگ سازی لازم با همکاری مدیریت روابط عمومی و ..
وی افزود: برای قطع زنجیره شیوع این ویروس، شناسایی افراد بیمار بسیار ضروری است که در این زمینه اقدامات مختلفی از جمله ایجاد کال سنتر صورت گرفت و افراد بیمار در دوران قرنطینه، از مزایا و حقوق خود برخوردار بودند.
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن، به اصل مقدم بودن پیشگیری بر درمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه عملیات واکسیناسیون کارکنان ذوب آهن اصفهان آغاز شده و امیدوارم با مجموعه اقدامات صورت گرفته در کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم بر این بیماری ویروسی غلبه کنیم.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده