تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۴۹۲۲۵
سرویس خبر : محیط زیست
به مناسبت هفته سلامت مردان ایرانی (سما) عنوان شد

پوشش واکسیناسیون در ذوب آهن اصفهان بالاتر از میانگین کشوری و استانی

‌می‌متالز - مدیر بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان ضمن گرامیداشت هفته سلامت مردان ایرانی (سما) به شعار ملی سلامت مردان در سال جاری "مشارکت مردان، واکسیناسیون حداکثری (کرونا)، محافظت جمعی" اشاره کرد و افزود: امسال نیز این هفته با هدف تلاش برای افزایش آگاهی مردان و تشویق آنان به مشارکت در توسعه برنامه‌های بهداشتی پایه و واکسیناسیون که می‌تواند به عبور جامعه از این بحران کمک نماید، برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سید حمید حسینی گفت: تزریق ۲۰۰۰۰ دز واکسن در مرکز تجمیعی واکسیناسیون توحید و اورژانس کارخانه با همکاری مرکز بهداشت لنجان وکلیه مدیریت‌های مرتبط در این زمینه و رسیدن به پوشش ۹۹.۳ درصد در دز اول که بالاتر از میانگین کشوری (۸۷ درصد) و استانی (۸۵.۲ (می‌باشد از افتخارات این مجموعه صنعتی در کشور بوده و نشان از تحقق این شعار در عمل می‌باشد

وی همچنین پوشش واکسن دز دوم کارکنان را ۸۹.۴ درصد عنوان کرد که به ترتیب از میانگین ۷۷.۶۴ (کشوری) و ۷۵.۵۴ (استانی) عبور کرده است.

حسینی افزایش پوشش دز سوم جهت کارکنان و خانواده‌ها را از مهم‌ترین اقدامات در کنترل شیوع ویروس امیکرون و پیشگیری از ایجاد سویه‌های جهش یافته احتمالی در آینده قلمداد کرد و افزود: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون مرحله سوم کارکنان ۴۶ درصد بوده که در مقایسه با آمار استانی و کشوری به ترتیب ۱۴ و۱۲ درصد بالاتر است و امید است با توجه ویژه کلیه همکاران به این امر، آمار واکسیناسیون تا قبل از پایان سال به بالاترین عدد ممکن برسد.

وی گفت: همه گیری کووید۱۹ با ورود سویه جدید امیکرون اهمیت توجه همگانی به اصول اولیه پیشگیری از این بیماری شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها و انجام واکسیناسیون را بیشتر کرده است.

حسینی با توصیه به پرهیز از هرگونه ساده انگاری و در مقابل تشدید رعایت نکات بهداشتی پیشگیرانه در کاهش شیوع بیماری و همچنین تاثیر تزریق دز سوم در افزایش ایمنی بدن در مقابل سویه امیکرون از همکاری کلیه کارکنان در استقبال از تکمیل مراحل واکسیناسیون خود تشکر و قدردانی نمود.

مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت تصریح کرد: همدلی و توجه همگانی در انجام اقدامات پیشگیرانه و حضور در جبهه پیشگیری و بهداشت از مهم‌ترین اصول ارتقا سلامت در جامعه بوده و بی شک می‌تواند از فشاری کاری کادر درمان به ویژه در موج ششم بسیار بکاهد و شادابی و سلامت جامعه را در پی داشته باشد.

وی با قدردانی از کلیه بخش‌هایی که به هر نوعی در امر تحقق پوشش حداکثری واکسیناسیون کارکنان و پیمانکاران مشارکت داشته اند، از کلیه همکارانی که به دلایل غیرپزشکی تاکنون موفق به تکمیل مراحل واکسیناسیون خود نشده اند درخواست نمود جهت پیشگیری از مشکلات بعدی و مطابق با اطلاع رسانی‌های قبلی در اسرع وقت نسبت به این امر مهم اقدام نمایند.

لازم به ذکر است؛ رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک جهت افرادی که مراحل واکسن خود را کامل کرده اند نیز ضروری می‌باشد.

منبع: ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده