تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۴
کد خبر: ۲۲۳۴۶۷
مدیرعامل شرکت بورس تهران در میز صنعت خودرو عنوان کرد؛
‌می‌متالز - اصلاح عملکرد‌ها و صورت‌های مالی برای شرکت‌های خودروسازی یک ضرورت است. شرکت‌ها باید به این امر آگاه بوده و دارایی‌هایی که در راستای زنجیره فعالیت آن‌ها نیست را در شرایط مساعد بازار به فروش برسانند.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران در میز صنعت خودرو و قطعه سازی عمده‌ترین مشکل صنعت خودرو و دیگر صنایع کشور را قیمت گذاری دستوری عنوان کرد و گفت: مدیران صنایع مختلف به ویژه خودرو ساز باید پیگیر موارد قانونی و حقوقی به منظور برون رفت از مشکلات مربوط به قیمت گذاری دستوری شوند.

علی صحرایی با اشاره به اینکه سهامداران برای سرمایه گذاری نگاه خاص به بازار سرمایه دارند؛ افزود: مدیران با سیاست گذاری و برنامه‌های مدون مانع دخالت دولت در بخش قیمت گذاری شوند.

او در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به وجود ابزار‌های لازم در حوزه تامین مالی، گروه بهمن خودرو طی چند ماه گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان مجوز تأمین مالی گرفته که۵۰۰ میلیارد تومان آن را محقق کرده است.

او تاکید کرد: برای آنکه سهامدار خرد یا صندوق‌ها در تامین مالی مشارکت کنند شرکت‌ها موظف به اصلاح ساختار‌های خود هستند.

صحرایی ادامه داد: صنعت خودرو مورد استقبال سهامداران خرد است، اما از آنجا که این امر دائمی نخواهد بود، اصلاح عملکرد‌ها و صورت‌های مالی یک ضرورت است و شرکت‌ها باید به این امر آگاه بوده و دارایی‌هایی که در راستای زنجیره فعالیت آن‌ها نیست، را در شرایط مساعد بازار به فروش برسانند تا هزینه‌های تامین مالی کاهش یافته و تلاش برای ایجاد بازار رقابتی صورت گیرد.

مدیرعامل بورس تهران خاطر نشان کرد: دو خودروساز بزرگ؛ ایران خودرو و سایپا طی دو سال متوالی زیان‌های انباشته بالایی داشتند که این زنگ خطر بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود، شرکت خودروسازی پارس نیز طی سه سال متوالی زیان‌های قابل توجهی داشته که با اصلاح ساختار‌ها می‌توان به بهبود شرایط آن امیدوار شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده