تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۲۳۵۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نگاهی بر میزان کنسانتره زغال سنگ تولیدی در بهار ۱۴۰۰

می متالز - عملکرد ماهانه شرکت‌های زغال سنگ کشور برای دوره ۳ ماهه اول امسال منتشر شد و بر اساس آن میزان کنسانتره زغال سنگ تولید شده در بهار امسال به میزان ۱۲۸ هزار و ۴۷۵ تن بوده است.

به گزارش می‌متالز، بر پایه اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، ایمیدرو، شرکت زغال سنگ البرز مرکزی در ۳ ماهه اول امسال توانسته است در زمینه فعالیت‌های خود ارسال کنسانتره به میزان ۲۹ هزار و ۴۳ تن را انجام دهد. همچنین میزان استخراج صورت گرفته برای این شرکت زغال سنگی در بهار امسال به میزان ۳۹ هزار و ۱۷۸ تن بوده است.

اما در کنار موارد یاد شده مهم‌ترین بخش کار یعنی تولید کنسانتره زغال سنگ در شرکت زغال سنگ البرز مرکزی نیز به این صورت بوده است که در فروردین ۹ هزار و ۲۲۴ تن، اردیبهشت ۸ هزار و ۲۴۸ تن و در خردادماه نیز ۱۰ هزار و ۱۲۵ تن کنسانتره تولید شده که در مجموع برای ۳ ماهه اول امسال برابر با ۲۷ هزار و ۵۹۷ تن بوده است.

شرکت زغال سنگ طبس نیز به عنوان یکی از اصلیترین تولیدکننده‌های زغال سنگ در کشور طی بهار ۱۴۰۰ توانسته است در زمینه ارسال کنسانتره رقم ۱۱۳ هزار و ۱۳۶ تن را به ثبت برساند. همچنین در زمینه استخراج نیز عدد ۲۷۳ هزار و ۲۵۷ تن را در کارنامه خود داشته است. اما در بخش تولید کنسانتره، این شرکت توانسته تولید ۱۰۰ هزار و ۸۷۸ تن را رقم بزند. به این صورت که در فروردین ۴۳ هزار و ۷۱۳ تن، اردیبهشت ۲۲ هزار و ۹۳۱ تن و خرداد ماه نیز رقم ۳۴ هزار و ۲۳۴ تن تولید کنسانتره را به ثبت رسانده است.

در مجموع میتوان گفت دو شرکت زغال سنگ البرز مرکزی و زغال سنگ طبس توانسته اند طی بهار امسال ۱۲۸ هزار و ۴۷۵ تن کنسانتره زغال سنگ تولید کنند. همچنین میزان کنسانتره ارسال شده برای مشتریان نیز ۱۴۲ هزار و ۱۷۹ تن بوده و استخراج صورت گرفته نیز رقم ۳۱۲ هزار و ۴۳۵ تن بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده