تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۵۳
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۲۳۶۳۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

میلگرد‌های بی کیفیت بازار‌های صادراتی را از بین می‌برد/دستگاه‌های مسوول برخورد کنند

‌می‌متالز - معاون فروش فولاد خراسان گفت: میلگرد‌هایی که تحت عنوان میلگرد سبک تولید می‌شود باعث بی اعتمادی مصرف کننده خارجی به محصولات ایرانی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، حسین بختیاری افزود: وجود محصولات بی کیفیت وغیر استاندارد در بازار را باید ابتدا مراجع ذیصلاح و با تکیه به مستندات محکم و نتایج آزمایشگاهی اثبات کنند و صرفا نقل قول‌ها و تعاریف متفاوت از محصولات غیر استاندارد نمی‌تواند مبنایی صحیح برای غیراستاندارد بودن محصولات فولادی باشد.

وی تصریح کرد: بار‌ها در شبکه‌های مجازی دیده شده که مصرف کنندگان میلگرد نحوه استفاده صحیح ازمیلگرد را نمی‌دانند و اگر مشکلی برای آنان در حین کار ایجاد شده است آن را به حساب کیفیت میلگرد گذاشته اند که این معیار صحیحی برای غیر استاندارد بودن محصولات فولادی نیست.

معاون فروش فولاد خراسان گفت: اگرغیر استاندارد بودن محصولات فولادی از طرف مراجع ذیصلاح اثبات شود، نهاد‌های نظارتی مانند سازمان استاندارد باید با ابطال پروانه تولید و یا مجازات‌های بازدارنده وارد عمل شود.

بختیاری با اشاره به صادرات برخی میلگرد‌های صادراتی تصریح کرد: مدتی است میلگرد‌های غیر استانداردی با نام میلگرد‌های فوق سبک در دستور کار برخی تولیدکنندگان داخلی قرار گرفته که به هیچ عنوان الزامات استاندارد ۳۱۳۲ ایران را که مخصوص تولیدات میلگرد است پوشش نمی‌دهد و با همان کیفیت به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی ادامه داد: هر چند این میلگرد‌ها به سفارش تجار خارجی تولید می‌شود و سود سرشاری هم برای آن‌ها دارد، ولی موجب زیر سوال بردن محصولات ایرانی که حرف اول منطقه را از نظر کیفیت می‌زند، نزد مصرف کنندگان نهایی خواهد شد.

این فعال صنعتی افزود: از طرفی بیم آن می‌رود که بخشی از این محصولات که صرفا برای صادرات تولید شده اند به بازار داخلی هم راه یابند و به مصرف مشتریان داخلی برسد.

معاون فروش فولاد خراسان تاکید کرد: سازمان استاندارد و گمرک باید بر این مقوله نظارتی دایمی داشته باشند و با بی تفاوتی از کنار آن عبور نکنند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده