تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۲۴۳۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ابتدای هفته جاری؛

ثبات نسبی بر بازار میلگرد/ نوسان قیمتی برای مفتول ادامه دار شد

‌می‌متالز - میلگرد و کلاف در ابتدای این هفته با ثبات قیمتی همراه بودند و تنها در بازار صادراتی ترکیه و اکراین شاهد ریزش قیمتی میلگرد و مفتول بوده‌ایم.

به گزارش می‌متالز، میلگرد به عنوان یکی از محصولات نوردی در صنعت فولاد، ابتدای این هفته را با ثبات نسبی قیمتی آغاز کرد. به این صورت که نرخ این محصول در بازار واردات حوزه خلیج فارس در عدد ۶۵۲ دلار بر هر تن ثابت ماند. همچنین در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا نیز نرخ میلگرد روی همان قیمت ۷۶۵ دلاری که هفته گذشته ثبت شده بود بدون تغییر باقی ماند. بازار صادراتی روسیه نیز همچون دو بازار یاد شده ثبات قیمتی در عدد ۷۶۰ دلار را برای هرتن میلگرد تجربه کرد.

در این میان تنها بازار صادراتی ترکیه بود که ریزش قیمتی میلگرد را تجربه کرد و با کاهش ۲۵ دلاری قیمت هرتن شمش از ۷۱۳دلار برهرتن هفته گذشته به ۶۸۸ دلار رسید.

اما درخصوص مفتول می‌توان گفت که نوسان قیمتی بیشتری نسبت به میلگرد داشته است. با نگاهی بر قیمت مفتول می‌بینیم که نرخ این محصول در بازار صادراتی اکراین با کاهش ۱۵ دلاری قیمت از ۸۱۵ دلار به ۸۰۰ دلار برهرتن رسیده و در بازار صادراتی ترکیه نیز با ریزش ۲۰ دلاری از ۸۱۵ دلار به ۷۹۵ دلار برهرتن قیمت گذاری شده است.

در این میان تنها بازار چین بوده است که تغییری در قیمت هر تن مفتول به وجود نیامده و در عدد ۸۶۰ دلار برهرتن ثابت باقی مانده است.

گفته می‌شود روند نزولی قیمت در بازار قراضه یکی از دلایل ریزش قیمتی این دو محصول به ویژه میلگرد بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده